تاثیر آب در افزایش قد

قد انسان تحت تاثیر شرایط ژنتیکی، محیطی، تغذیه و محیط جغرافیایی و… است. در دوره‌های مختلف زندگی بشر قد، یکی از مهمترین ویژگی‌های هر انسانی بوده است. امروزه برای ورزش‌های همچون بسکتبال و والیبال داشتن قدی بلند می‌تواند تسهیل‌کننده امور حرفه‌ای‌مان باشد. اما برای افزایش قد چه کنیم؟ تاثیر آب در افزایش قد چگونه است؟ با ما همراه باشید تا موضوع قد و تاثیر آب سالم بر بدن را زیر ذره‌بین ببریم.

تاثیر آب بر بدن چیست؟

۶۰ درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است. بیشتر اندم و دستگاه‌های بدن از آب است. بطور مثال: ۸۳ درصد مغز، ۷۵ درصد قلب، ۹۵ چشم، ۸۵ درصد شش، ۷۵ درصد ماهیچه‌ها و ۹۴ درصد خون از آب تشکیل شده است. این آمار اهمیت نقش آب در بدن انسان را به خوبی نشان می‌دهد. اما باتوجه به رشد شهرنشینی و آلودگی‌های آب‌های زیرزمینی و کاهش بارندگی، دسترسی به آب سالم امروزه یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌روی بشر است.

خوشبختانه آب معدنی یکی از در دسترس‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است که در هر مکانی می‌توان جهت تامین آب بدن و رفع تشنگی استفاده کرد.

برای افزایش قد چه بخوریم؟

آب بهترین و مهمترین نوشیدنی جهان است. اگر آب کافی به بدن برسد، ماهیچه‌ها را تقویت کرده و در ادامه می‌تواند منجر به بلندی قد شما بشود. چراکه ۷۵ درصد ماهیچه‌ها هم از آب تشکیل شده است. اما بدون شک عوامل ژنتیکی تاثیر بسیار زیادی در میزان قد دارند.

اگر والدین شما قد کوتاهی دارند، الزاما دلیل قطعی در دست نیست که حتما شما هم قدی کوتاه خواهید داشت؛ چنانچه در خاندان شما کسانی هستن که قد بلندی داشته باشند، ممکن است که ژن بلندی قد نیز به شما رسیده باشد. معمولا در دوران بلوغ جهش قد در دختران و پسران رخ می‌دهد.

جهش قد در دختران از سن ۱۰ سالگی شروع شده و در ۱۴ سالگی به پایان می‌رسد. همچنین جهش قد در پسران در ۱۲ سالگی شروع شده در ۱۵ سالگی به اوج و ۱۹ تا ۲۰ سالگی به پایان می‌رسد. این اعداد ممکن است برای همه‌ی انسان‌ها یکسان و دقیق نباشد. نوشیدن آب سالم در دوران بلوغ می‌تواند تاثیر زیادی بر رشد شما بگذارد. با آب معدنی ۵ لیتری می‌توانید آب مورد نیاز ۲ روز خود را تامین کنید. هر جا که تشنه شدید حتما با آب سالم و گوارایی تشنگی خود را رفع کنید. بهتر است بدانید که آب انرژی بدن را  نیز افزایش می‌دهد.

چه نوع آبی برای بدن و افزایش قد مناسب است؟

تاثیر آب در افزایش قد بسیار زیاد است. آب تصفیه شده، بهترین گزینه برای تامین آب بدن است. توجه داشته باشید که جوشاندن آب باعث تصفیه آب نمی‌شود. جوشاندن آب علاوه بر اینکه مصرف انرژی را افزایش می‌دهد، نیترات، نیتریت، کلر، مواد رادیو اکیتو، جیوه و فلزات سنگین دیگر را از بین نمی‌برد. بطری‌های آب آشامیدنی بهترین آب تصفیه شده‌ای است که امروزه همه جا در دسترس است. با خرید بطری ۱۰ لیتری آب تصفیه شده به راحتی می‌توانید آب مورد نیاز ۴ تا ۵ روز خود را تامین کنید.

شرکت‌های تولیدکننده آب آشامیدنی، با تصفیه‌کردن آب با استاندارد جهانی و فیلتر کردن ناخالصی‌های آب، آبی سالم و گوارا را در دسترس شما قرار می‌دهند. با ورزش و تغذیه سالم و نوشیدن آب به میزان کافی می‌توانید منجر به افزایش قد خود شوید.

برای افزایش قد روزی چند لیوان آب بخویم؟

تاثیر آب در افزایش قد آشکار است؛ چراکه آب هضم مواد‌غذایی را آسان می‌کند و متابولیسم بدن را افزایش و بدن را از مواد سمی پاکسازی می‌کند. میزان نوشیدن آب برای هر فردی بسته به موقعیت‌جغرافیایی، وزن، سن و آب و هوا متفاوت است. اما بطور میانگین هر فرد بزرگسالی باید بطور میانگین روزانه ۸ لیوان آب سالم بنوشد. توجه داشته باشید که افرادی که ورزش می‌کنند به آب بیشتری نیاز دارند. از طرفی در فصل تابستان به دلیل گرمای هوا تمایل انسان به نوشیدن آب بیشتر می‌شود.

با تهیه اب معدنی لاکچری در هنگام ورزش آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید و به بدن انرژی برسانید. آب سالم به حفظ سلامتی و سلول‌های بدن کمک و سموم را از بدن دفع می‌کند. آب باعث روانکای مفاصل و سیستم گوارشی می‌شود و دمای بدن را تنظیم و مرطوب‌کننده پوست، چشم‌ها، دهان و مجاری تنفسی است. با نوشیدن آب به میزان کافی بدنی ایده آل و سالم را خواهید داشت.

چه عواملی در افزایش قد تاثیرگذار هستند؟

اگرچه عوامل ژنتیکی سهم بزرگی در میزان قد ما انسان‌ها دارند. اما امروزه راه‌های افزایش قد در دسترس هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شاهد رشد قد خود باشید. تمرینات کششی، در دوران بلوغ می‌تواند به علاوه بر اینکه به اصلاح فرم بدن کمک کند، منجر به افزایش قد نیز بشود. متخصصان اصلاح رژیم غذایی و داروی افزایش قد در دوران بلوغ می‌توانند تا حدی منجر به افزایش قد شما بشوند. در ادامه ۳ نکته مهم در خصوص افزایش قد به صورت طبیعی را تشریح خواهیم کرد.

۱٫      خواب کافی و تولید هورمون رشد

به اندازه کافی بخوابید. درصورتی‌که والد هستید به خواب فرزندان‌تان به خصوص در دوران نونهالی نوجوانی توجه جدی داشته باشید. بدن به ۸ ساعت خواب باکیفیت نیاز دارد. در هنگام خواب، بدن بافت جدید تولید می‌کند و مغز هورمون رشد انسانی HGH‌ترشح می‌کند. چنانچه خواب ناکافی و بی‌کیفیتی داشته باشید تولید HGH کمتر خواهد بود و در ادامه مانع رشد قد شما تا حداکثر ظرفیت خود خواهد بود.

۲٫      کلسیم، شکل‌دهنده ساختار استخوان‌ها

بدن برای شکل‌گیری و استخوان‌بندی به کلسیم نیاز دارند. با مصرف شیر و لبنیات می‌توانید کلسیم مورد نیاز بدن خود را تامین و در دوران بلوغ شاهد افزایش قد خود تا حداکثر ظرفیت ممکن باشید.

۳٫      ورزش، بهترین ابزار برای داشتن قدی بلند

فرمول افزایش قد به صورت طبیعی علاوه بر نوشیدن آب به اندازه کافی، کلسیم، خواب منظم و باکیفیت، ورزش است. بارفیکس، طناب بازی، شنا، بسکتبال و والیبال از آنجایی که دائم با پرش در ارتباط هستند، می‌توانند به مرور منجر به افزایش قد شوند.

چرا باید تاثیر آب در افزایش قد را جدی بگیریم؟

تاثیر آب در افزایش قد آن هم در دوران بلوغ بسیار زیاد و حیاتی است. ۶۰ درصد وزن و بیشتر اندام‌های بدن از آب تشکیل شده است. دسترسی و نوشیدن آب سالم در دوران بلوغ هم در دختران و هم در پسران می‌تواند در رشد قد آن‌ها تاثیر جدی بگذارد. اگر تمایلی به نوشیدن آب ندارید، آب را با زعفران، لیمو، نعنا و یا هر میوه‌ای که دوست دارید، طعم‌دار کنید؛ چراکه آب جایگزینی ندارد و بهترین نوشیدنی برای بدن ما است.

از طرفی اگر آب بیش از اندازه می‌نوشید باید در خصوص قندخون و دیابت بی‌مزه حتما آزمایش‌های لازم را انجام دهید. با تهیه و مصرف مداوم آب معدنی علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن به افزایش قد خود نیز کمک شایانی می‌کنید. چنانچه شما هم از مصرف آب آشامیدنی یا روش دیگری برای افزایش قد خود استفاده کرده‌اید، در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان وبلاگ سورپرایز به اشتراک بگذارید.