چرا نباید آب از قبل مانده را بخوریم؟

مقالات
1399.05.23
اولین و اساسی ترین توصیه ای که متخصصان برای حفظ و بهبود سلامت بدن می کنند، نوشیدن مقدار کافی و […]
خطرات نوشیدن آب مانده

اولین و اساسی ترین توصیه ای که متخصصان برای حفظ و بهبود سلامت بدن می کنند، نوشیدن مقدار کافی و معینی از آب است. این توصیه باعث شده تا عادت های درست و نادرستی هم در این زمینه ایجاد شود. عادت هایی که می تواند باعث به خطر افتادن سلامت شما نیز باشد. یکی از این عادت ها، قرار دادن آب در مدت طولانی (برای مثال در طول شب) در محیط اتاق است. در این مطلب به شما می گوییم که آیا این عادت درست است و آیا خوردن آب مانده تاثیری در به خطر افتادن سلامت دارد یا نه؟

خطرات نوشیدن آب مانده، تهدید سلامت به جای بهبود آن

شاید باور اینکه آب زندگی بخش و مایه حیات، می تواند خطری جدی برای سلامت بدن باشد کمی دشوار به نظر برسد. چراکه اغلب توصیه های پزشکی در زمان بیماری یا حتی برای جلوگیری از بروز آن، به نوشیدن مقدار کافی آب ختم می شود. این توصیه ها باعث ایجاد این باور شده که نوشیدن آب در هر شرایط و با هر امکانی، ضرری برای ما ندارد. با این حال تحقیقات نشان می دهد که گاهی ما انسان ها زمینه ساز آلودگی آب آشامیدنی هستیم که خودمان در طول روز مصرف می کنیم.

نوشیدن آب مانده ممکن است در اولین تصویر شما را به یاد خرید آب با تاریخ چند هفته گذشته از سوپرمارکت یا حتی بطری آبی که ماه ها در یخچال دست نخورده، بیندازد. در حالیکه لیوان آبی که از شب گذشته کنار شما قرار داشته نیز می تواند منبع قدرتمندی از میکروب ها باشد. خطرات این آب را بشناسید.

1- گرد و غبار در آب آشامیدنی، آلودگی های سمی ناپیدا

محیط خانه یکی از امن ترین و بهینه ترین شرایط هوایی را دارد. با این حال هزاران گرد و غبار و ذرات معلق، هر لحظه در اطراف شما غوطه ور هستند. این گرد و غبار با نشستن بر سطوحی مانند انواع خوراکی ها، به طور غیر مستقیم به سلامت شما صدمه وارد می کنند. لیوان آبی که در سراسر شب کنار شما قرار گرفته نیز از این شرایط در امان نیست. گردش هوا، باعث نشستن گرد و غبار و ذرات معلق بر سطح آب می شود و این اتفاق ساده، باعث می شود که آب دیگر یک نوشیدنی سلامت و گوارا نباشد.

مضرات نوشیدن آب مانده از شب قبل

2- آب آشامیدنی، جذب کننده قوی کربن دی اکسید

کربن دی اکسیدی که با تنفس شما در فضای اتاق خواب پراکنده می شود، در محیط باقی نمی ماند. بلکه بخش زیادی از آن توسط عواملی مانند گلدان ها جذب می شود. آب نیز یکی از این جذب کننده های قوی دی اکسید کربن است. بنابراین لیوان آبی که در کنار شما قرار گرفته، یکی از نزدیک ترین و مساعدترین منابع برای جذب این گاز است. نوشیدن آب با دی اکسید کربن بالا، می تواند برای دستگاه تنفسی و خون رسانی خطراتی به همراه داشته باشد.

3- باکتری های دهان انسان، عامل مهم آلودگی آب

دهان انسان یک جایگاه مساعد برای زندگی انواع باکتری است. حتی با رعایت بهداشت دهان و دندان، هنوز باکتری هایی در بزاق دهان باقی می مانند. نوشیدن مدام از یک لیوان آب، باعث انتقال این باکتری ها به آب آشامیدنی می شود و این موضوع نتیجه ای جز نوشیدن آب آلوده ندارد.

ایجاد باکتری و قارچ در آب مانده

آب مانده در ماشین چگونه سلامت شما را تهدید می کند؟

یکی از اشتباهات رایج برای نوشیدن آب، نگهداری بطری آب در ماشین است. حتما برای شما هم پیش آمده که با احساس تشنگی در خیابان، به نزدیک ترین سوپرمارکت اطراف خود بروید و با خرید آب معدنی تک نفره به این احساس پایان دهید. با این حال به طور معمول نیمی از این بطری آب، دست نخورده باقی می ماند و تا مدت ها در ماشین نگهداری می شود. بررسی این آب مانده نشان می دهد که گرمای موجود در ماشین، باعث حرکت بیشتر مولکول ها می شود. برخورد شدید مولکول ها طی چند روز گازهای سمی در آب آشامیدنی ایجاد می کند. این آب در نهایت تهدیدی برای سلامت بدن است.

خطرات بطری آب مانده در ماشین

خطرات آب مانده در بطری پلاستیکی را جدی بگیرید

آب های معدنی که در یخچال های سوپرمارکت ها قرار گرفته اند، ممکن است کاملا سالم به نظر برسند. چراکه در محیط سرد و در شرایط خوبی نگهداری شده اند. اما فراموش نکنید که بطری آب پیش از رسیدن به سوپرمارکت، راه طولانی را از کارخانه طی کرده و ممکن است در این مسیر در معرض نور و گرما قرار گرفته باشد. از طرفی در بسیاری از مکان ها مانند مسافرخانه ها، به جای تعویض معدن آب آشامیدنی، آن را بارها و بارها از آب لوله کشی شهر پر می کنند و با قرار دادن پمپ دستی آب، شرایط استفاده از آن را فراهم می کنند.

بطری پلاستیکی یکی از مهم ترین عوامل آلودگی آب است. ترکیب مواد شیمیایی بطری پلاستیکی با مولکول های در حرکت آب، می تواند خطرناک ترین نوشیدنی را برای شما فراهم کند. نگه داشتن بطری پلاستیکی در گرما این فرایند را سریع تر می کند. به همین دلیل توصیه می شود که آب موجود در بطری را بعد از یک روز ننوشید. به ویژه اگر این بطری در معرض گرما قرار گرفته باشد.

آیا آب تاریخ انقضا دارد؟

حتما با بررسی موارد گفته شده به این فکر می کنید که آیا آب بعد از مدتی فاسد و غیر قابل استفاده می شود؟ این سوال پاسخ روشنی ندارد. اما حقیقات نشان داده که ماندن بیش از حد و یا آلودگی های محیطی، می تواند مایه حیات را به یک نوشیدنی خطرناک تبدیل کند.

با توجه به این موضوع و با در نظر گرفتن شرایط حمل و نقل آب های معدنی، شرکت ارائه دهنده با توجه به زمان تولید، تاریخی را روی محصول درج می کند. این تاریخ در واقع بهترین زمان برای مصرف آب معدنی است. بهتر است بعد از تاریخ ثبت شده آب را ننوشید چرا که ممکن است حاوی باکتری های فعال و یا دارای ph پایین باشد.

اگر در محل کار و یا محیط روزانه خود از آبسردکن استفاده می کنید، در هر خرید، تعداد منابع مورد نیاز را با توجه به تاریخ آن ها و نیاز روزانه خود بخرید و به دلیل ارزان تر تمام شدن قیمت گالن 20 لیتری آبسردکن در تعداد بالا، سلامت خود را به خطر نیندازید.

تاریخ انقضای آب معدنی

خرید آب معدنی با استانداردهای بالای کیفیت

جنس پلاستیک بطری های آب معدنی می تواند در ماندگاری و کیفیت آب اثرگذار باشد. اگر بطری های پلاستیکی از مواد نامرغوب فشرده ساخته شده باشد، آب آشامیدنی به سرعت با مواد آن واکنش نشان می دهد و در نتیجه می تواند عاملی برای تهدید سلامت شما باشد. برای جلوگیری از این شرایط، تنها محصولات شناخته شده و استاندارد را خریداری کنید.

سورپرایز یک نام آشنا در زمینه عرضه انواع آب معدنی است. کیفیت بالای محصولات و بسته بندی سورپرایز، باعث شده تا در طی سالیان طولانی، یکی از برترین شرکت ها در این زمینه شمرده شود. برای مشاهده محصولات می توانید به فروشگاه آنلاین سربزنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره 22876784-021 تماس بگیرید.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چرا نباید آب از قبل مانده را بخوریم؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *