عوارض خوردن آب استخر چیست؟

مضرات آب
1399.04.23
شنا ورزش پرطرفدار و یکی از دلچسب ترین سرگرمی ها در گرمای فصل تابستان است. آن قدر که خیلی از […]
استخر یک ورزش تابستانی و لذت بخش

شنا ورزش پرطرفدار و یکی از دلچسب ترین سرگرمی ها در گرمای فصل تابستان است. آن قدر که خیلی از خانم ها و به خصوص دخترخانم های جوان برای فصل تابستان شروع به برنامه ریزی برای رفتن به استخرها می کنند. ولی دغدغه خیلی از افراد، تمیزی آب استخرهاست و خواهان خاطرات خوش این ورزش هیجان انگیز و تفریح تابستانی هستند.در این مقاله به بررسی عوارض خوردن آب استخر می پردازیم پس با ما همراه باشید تا با مطالعه این مقاله و رعایت نکاتی که جلوتر خواهیم گفت از عوارض بیماری های احتمالی در امان باشید.

بیماری های عفونی، از بلعیدن آب استخرها نیز به افراد دیگر منتقل می شود

خیلی از افراد از دوران کودکی میانه خوبی با استخر ندارند و از آب می ترسند. شاید به دعوت همکاران یا دوستان مجبور شوند به استخر بروند. استرس مهم ترین عامل برای افت فشار است. امکان دارد افراد از استرس زیاد بیهوش شوند و تعادل بدن خود را از دست بدهند. از این روش آب استخر وارد بدن فرد بیهوش شود. برای کاهش استرس از بوفه اقدام به خرید آب معدنی کنید. البته توصیه می کنیم قبل از رفتن به استخر، در منزل آب لیمو و عسل آماده کنید و همراه خود داشته باشید تا از این اتفاق تلخ جلو گیری کنید.

از ذهن دور نیست که فرد با قورت دادن آب استخر دچار بیماری هایی از قبیل تب تيفوئيدآ، اسهال آميبي و باسيلي، هپاتيت، تبخال، ورم ملتحمه چشم و زرد زخم شود. پیشنهاد می شود افراد مبتلا به بیماری سرما خوردگی توام با خلط عفونی، در کلاس های شنا و استخرها شرکت نکنند تا دوره ی بیماری آن ها طی شود. زیرا این افراد باعث انتقال بیماری به افراد دیگر در استخر می شوند.

افت فشار بدن یکی از عوارض استخر

اسهال، یک بیماری خطرناک ناشی از قورت دادن آب استخر

اسهال توسط میکروب های مختلفی ایجاد می شود و احتمال دارد چند روز تا چند هفته ادامه داشته باشد. شناگرها ممکن است متوجه نشوند که در اثر آب استخر دچار اسهال شده اند، زیرا بیماری چند روز تا چند هفته بعد از بلعیدن آب آلوده بروز می کند. اسهال ناشی از میکروب کریپتو (کریپتو اسپوریدیوم) به راحتی درمان نمی شود و می تواند خیلی شدید باشد. این نوع اسهال در کودکان و زنان باردار نیاز فوری به درمان دارد، زیرا این افراد خیلی زود دچار کم آبی بدن می شوند. نوشیدن آب در طی روز بسیار مهم است. برای جلوگیری از کم آبی بدن در خیلی از مکان های عمومی مانند استخر، بیمارستان و ادارات گالن آب وجود دارد که یادآور نوشیدن آب در طی روز است.

بیماری اسهال عوارض نوشیدن آب استخر

دو میکروب شایع که در استخر وجود دارد و شما از آن بی خبرید!

طبق تحقیقات، هر انسان بالغ در هر زمان معینی، حدود 0/14 گرم مدفوع روی مقعد خود دارد. این مدفوع داخل آب استخر حل می شود و همین مسأله بقیه ی شناگران را در معرض انواع بیماری قرار می دهد. شیگلا و نورو ویروس دو میکروب شایع دیگر در استخرها هستند. شیگلا منجر به اسهال خونی، دل درد و تب می شود، اما اغلب افراد مبتلا به آن بدون نیاز به درمان، بهبود می یابند. نورو ویروس به شدت مسری است، در استخر، دریاچه، رودخانه و چشمه ها وجود دارد. نورو ویروس منجر به استفراغ شدید و اسهال به مدت یک تا سه روز می شود، به همین دلیل افراد مبتلا به نورو ویروس را، خطر از دست رفتن آب بدن تهدید می کند.

شواهد نشان می دهد گونه هایی از ویروس ها که باعث دل درد و اسهال می شوند در آب استخر زنده می مانند. اگر ظرف یک یا دو روز بعد از شنا بیمار شدید، ممکن است ویروس از آب استخر به بدن شما انتقال پیدا کرده باشد. با این حال خیلی از افراد مجبور به آب درمانی هستند ولی بدن آنها ضعیف و بسیار حساس است و نمی توانند به استخر بروند. چون احتمال مبتلا شدن این افراد، به بیماری های دیگر نیز وجود دارد. به خصوص اگر افراد نتوانند تعادلشان را حفظ کنند و آب استخر را ببلعند، ما برای این افراد یک راه حل فوق العاده داریم.

متقاضیان با استفاده از گالن های ۱۹ لیتری و پمپ دستی آب معدنی شرکت سورپرایز و یک ظرف پلاستیکی بزرگ به راحتی می توانند حوضچه آب خانگی همراه با نمک برای آب درمانی درست کنند. پاها یا هر قسمت از بدن خود را که احساس درد در آن ناحیه دارند، داخل وان حمام قرار بدهند و به راحتی با کمک پمپ از داخل گالن، آب را بریزند.

مشکل تنفسی و بلعیدن اجباری آب استخر

در تابستان‌ ها کودکان برای بازی و تفریح به استخر می روند، در صورتی که مراقبت ‌های لازم را انجام ندهند و به دلیل بی ‌احتیاطی و سهل ‌انگاری آب کلر زده استخر را حین شنا کردن ببلعند، حتما بیمار خواهند شد. امکان دارد شخصی در حال آموزش شنا باشند و هنگام نفس گیری در فرآیند آموزش شنا، کلر موجود در آب استخر را می خورد. به همین دلیل شخص قادر به کنترل تعادل حرکت های خود نیست و از این رو احتمال افتادن او در آب استخر و وارد شدن نا خواسته  آب به بدن، بسیار بالاست.

اکثر مدیریت مجموعه استخرها برای پیشگیری از بیماری، میزان زیادی کلر استفاده می‌ کنند که خطرات فراوانی برای سلامتی افراد دارد. وایتکس محرک شدیدی برای بیماران تنفسی است و منجر به بروز علائم آسم و آلرژی در افرادی که دارای مشکلات تنفسی نیستند نیز می‌ شود به طوری که عوارض آن بسیار شدیدتر از کلر است.

عوارض آب آلوده استخر برای بیماران

کلر در آب استخرهای سرپوشیده به شکل بخار در می آید. حتی اگر شناگران به داخل آب هم نروند، کلر بخار شده در فضای استخر، موجب بروز و تشدید علائم آسم خواهد شد. اشخاصی که دارای مشکلات تنفسی هستند می توانند از استخرهای رو باز نیز استفاده کنند. پیشنهاد می کنیم از ساعت 10 الی 2 بعد از ظهر، وارد استخرهای رو باز نشوید زیرا احتمال گرمازدگی در این زمان وجود دارد. اگر در استخر سر باز علائم گرمازدگی را مشاهده کردید خود را به بوفه داخل استخر برسانید و آب نوشیدنی تهیه کنید.

اما قبل از اینکه دچار گرمازدگی شوید پیشنهاد می کنیم آب تهیه کنید. همچنین اگر کودک شما برای نوشیدن آب مقاوت کرد می توانید آب لاکچری کوچک تهیه کنید و به عنوان جایزه به او بدهید تا با این ترفند آب بنوشد و از گرما زدگی جلوگیری شود.


متقاضیان ورزش شنا، برای پیشگیری از بیماری چه مواردی را باید رعایت کنند؟

در فصل بهار و تابستان خیلی از افراد به ورزش شنا روی می آورند و احتمال شلوغی استخر ها بسیار زیاد است. در نتیجه امکان دارد استخر ها آلوده باشند. اگر قبل و بعد از رفتن به استخر دوش بگیرید و موارد بهداشتی را رعایت کنید، احتمال آن که دچار عفونت و قارچ های پوستی شوید بسیار کم است. ممکن است بدن شما در فصل گرما ضعیف شده باشد و آمادگی بیماری هایی مانند دل درد، اسهال، استفراغ وجود داشته باشد. در نتیجه سعی کنید از بلعیدن آب استخر جلوگیری کنید.

 

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “عوارض خوردن آب استخر چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *