هر آنچه که باید درباره آب مورد نیاز برای تهیه قهوه بدانید

مقالات
1399.05.12
وقتی یک فنجان قهوه داغ را مزه مزه می کنیم، قبل از هرچیز خوب یا بد بودن طعم آن را […]
بهترین آب برای درست کردن قهوه

وقتی یک فنجان قهوه داغ را مزه مزه می کنیم، قبل از هرچیز خوب یا بد بودن طعم آن را به میزان اصل بودن پودر قهوه و نحوه درست کردن آن وابسته می دانیم. در حالیکه قهوه از ترکیب آب و پودر قهوه درست شده است. اگرچه باور اینکه کیفیت آب می تواند بر کیفیت قهوه تاثیرگذار باشد کمی مشکل است، اما در سال های اخیر این واقعیت به اثبات رسیده که یکی از اصلی ترین دلایل خوب یا بد بودن نوشیدنی هایی مانند قهوه، کیفیت و سلامت آب است. اگر شما هم از طرفداران این نوشیدنی خوش طعم هستید، با این مقاله همراه باشید تا رازهایی را درباره آب مورد نیاز برای تهیه قهوه به شما بگوییم.

چرا کیفیت آب در قهوه اهمیت دارد؟

اگر تا به حال در نقطه ای متفاوت از شهر یا کشور خود قهوه سفارش داده باشید، حتما متوجه تغییر طعم آن خواهید شد. این تغییر طعم تنها به کیفیت پودر قهوه و نحوه سرو باز نمی گردد. بلکه یکی از اصلی ترین دلایل آن، تغییر میزان املاح و خاصیت اسیدی در آب و هواهای مختلف است.

فراموش نکنید که علاوه بر نوع دانه های قهوه که برای تهیه این نوشیدنی انتخاب می‌کنید، آب مهم ترین عنصر قهوه است. به همین دلیل املاح معدنی و سطح ph آب مورد استفاده شما، می تواند تاثیرات چشمگیری بر طعم، رنگ و غلظت محصول نهایی داشته باشد.

بهترین آب برای قهوه

سنجش کیفیت آب برای درست کردن قهوه

املاح و مواد شیمیایی در آب آشامیدنی شهری و البته آب های بسته بندی که توسط شرکت های پخش آب عرضه می شوند، نسبتا کم است. با این حال بهترین راه برای سنجش کیفیت، تجربه است! در حقیقت اگر هنگام نوشیدن آب متوجه طعم غیرعادی نمی شوید، تا حدودی می توانید حدس بزنید که این آب برای درست کردن قهوه نیز مناسب است.

با این حال ممکن است تصور کنید که هرچه آب خالص تر باشد، فنجان قهوه حاصل از آن طعم بهتری پیدا می کند. با توجه به مطالعات آزمایشگاهی انجام گرفته بر املاح، مشخص شد که وجود برخی مواد معدنی سخت مانند کلسیم و منیزیم، علاوه بر اینکه به آزاد شدن طعم اصیل از دانه های قهوه کمک می کند، می تواند به طور شگفت انگیزی در شفافیت آن نیز نقش داشته باشد. بنابراین وجود آن ها ضرری ندارد. با این حال رسوباتی در آب شهری وجود دارند، که هم مضر هستند و هم می توانند یک قهوه بی کیفیت را برای شما بسازند.

آب آشامیدنی بدون املاح برای قهوه

روش هایی برای بالا بردن کیفیت آب، قهوه با آب پرورشی!

هنگام نگاه کردن به یک لیوان آب شهری، به سختی می توانید املاح مفید و مضر محلول در آن را ببینید. اما این مایع حیات با وجود شفافیت، مقدار زیادی رسوب را در خود جای داده است. ممکن است همه این رسوبات نیز برای سلامت شما مضر نباشند، اما از بین بردن آن ها، می تواند نتیجه ای مانند صرف یک فنجان قهوه خالص و بی نظیر را داشته باشد. بنابراین بهتر است راه هایی را برای از بین بردن این رسوبات و املاح اضافه امتحان کنید.

1- یک لیوان آب آشامیدنی شفاف با خرید دستگاه تصفیه آب

تا چند سال پیش دستگاه تصفیه آب یک دستگاه بی اهمیت و اضافی به حساب می آمد. اما اگر تنها یک دوره محدود از این دستگاه ها استفاده کرده باشید، به خوبی متوجه می شوید که کیفیت آب آشامیدنی شما به دو دوره قبل و بعد از خرید این دستگاه تقسیم شده است. در حقیقت تنها با گذشتن یک ماه از استفاده، نگاهی به فیلتر بیندازید تا متوجه رسوبات نامحدود آب شوید. این رسوبات حتی ممکن است در آب معدنی کوچک نیز وجود داشته باشند، اما میزان آن ها نسبت به آب شهری بسیار کمتر خواهد بود.

فیلتر دستگاه تصفیه آب، باعث می شود که رسوبات اضافه پیش از جوشاندن آب در دستگاه از بین برود و در نهایت طعم ناخوشایند رسوبات در آب جوش مورد نیاز قهوه وجود نداشته باشد. برای تصفیه آب لازم نیست حتما از دستگاه های برقی و گران قیمت استفاده کنید. حتی پارچ های کوچک تصفیه آب نیز می توانند تا حد زیادی به شما در این مسیر کمک کنند.

استفاده از آب تصفیه شده برای شفاف شدن قهوه

2- رسوب گیر کتری، راهی برای خلاصی از ذرات سفید معلق

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که گاهی بعد از ریختن آب از کتری، ذرات سفید ناخوشایند رسوب را در آب جوشیده ببینید. گاهی این ذرات آنقدر زیاد هستند که جدا کردن آن ها تقریبا ممکن نیست. برای اینکه فنجان قهوه شما از این رسوبات سفید در امان باشد، از رسوب گیر کتری استفاده کنید. این وسیله ساده می تواند هنگام جوشیدن، ذرات رسوب را به خود جذب کند. در نتیجه قهوه شما فارغ از هر املاح معلق خواهد بود.

3- با دست خودتان کیفیت آب مصرفی در قهوه را پایین نیاورید!

نگهداری و استفاده نادرست از آب، باعث ایجاد املاح اضافی در آن می شود. برای مثال جوشاندن چندباره آب می تواند اثرات زیان بخشی در کیفیت آن داشته باشد و در نتیجه بر کیفیت قهوه و سایر نوشیدنی های دمی نیز تاثیر بگذارد. همچنین گاهی برای نگهداری آب از مکان نامناسبی استفاده می شود. برای مثال بسیاری از افراد گمان می کنند که نگهداشتن بطری آب در ماشین، یک عادت مفید است. در حالیکه اگر یک بطری آب 10 لیتری را برای روزهای طولانی در گرمای ماشین یا زیر نور آفتاب قرار دهید، ممکن است با خطرات جبران ناپذیری رو به رو شوید. این موضوع زمانی خطرناک تر می شود که از این آب برای تهیه قهوه یا نوشیدنی گرم استفاده کنید. زیرا جوشاندن دوباره آن، چیزی جز یک نوشیدنی پر از املاح غیر مفید برایتان باقی نمی گذارد.

4- استفاده از آب معدنی طبیعی برای دم کردن قهوه

قهوه ای که در محل کار سرو می کنید در حقیقت ناسالم ترین و بی کیفیت ترین قهوه در طول زندگی شما خواهد بود. اگر از شنیدن این جمله تعجب کرده اید، بهتر است بدانید که آب جوشیده سماور و کتری در شرکت ها می تواند به طور مستقیم در پایین آمدن کیفیت قهوه اثرگذار باشد. در صورتیکه عادت به درست کردن قهوه در محل کار خود دارید، پیشنهاد می کنیم از قسمت آب جوش دستگاه های آبسرد کن استفاده کنید.

اگر دفتر کار شما به این دستگاه ها مجهز نیست، پیشنهاد خرید آن را مطرح کنید. چرا که در نهایت پرداخت قیمت گالن 20 لیتری آبسردکن بسیار به صرفه تر از هزینه کردن برای سلامت شما خواهد بود.

استفاده از آب جوش دستگاه آبسردکن برای قهوه فوری

خرید آب آشامیدنی با کیفیت را جدی بگیرید

از آنجایی که سلامت آب حتی در کیفیت نهایی نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای نیز تاثیرگذار است، بهتر است معیارهای کیفیت آب را به خوبی بشناسید و آب آشامیدنی استانداردی را برای نوشیدن انتخاب کنید. سورپرایز یک برند مطرح در عرضه آب آشامیدنی است که به افراد و شرکت ها تضمین می دهد، سالم ترین نوشیدنی را با این آب بسته بندی تجربه خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع آب معدنی با شماره های سورپرایز تماس بگیرید.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “هر آنچه که باید درباره آب مورد نیاز برای تهیه قهوه بدانید”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *