چرا فیلترهای تصفیه آب خانگی، نه!

مقالات
1397.04.03
افزایش روز افزون جمعیت و آلودگی های صنعتی و به تبع آن منابع آبی و همچنین فرسودگی سیستم های انتقال […]

افزایش روز افزون جمعیت و آلودگی های صنعتی و به تبع آن منابع آبی و همچنین فرسودگی سیستم های انتقال آب در کشور موجب ازدیاد املاح و آلودگی های آب مصرفی مردم در کشور شده و همین موضوع به ناچار مردم را به استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی تشویق کرده است. این موضوع را تا آنجایی می توان پذیرفت که پای دستگاه های تصفیه آب غیراستاندارد با فیلترهای بی خاصیت از سوی وارد کنندگان غیر دلسوز پیش کشیده نشود.

چند دلیل اساسی وجود دارد که با توجه به آنها معتقدیم که نه تنها استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی کار صحیحی نیست، بلکه می تواند زمینه ساز مشکلات و بیماری های متعاقبی نیز بشود. در ادامه چند مورد از دلایلی که بخاطر آنها به فیلترهای تصفیه آب خانگی نه می گوییم را با شما در میان میگذاریم.

 

چند دلیل برای عدم استفاده از فیلترهای تصفیه آب خانگی

1 کیفیت شیمیایی یا فیزیکی آب؟

فیلتر های کمتر از 6 مرحله یعنی حذف بو و ذرات معلق از آب که این کار ارزش هزینه کردن ندارد چرا که مشکل اصلی آب های شهرها کیفیت شیمیایی آب است و نه فیزیکی آن.

 

2 حذف بی مورد املاح مفید

فیلترهای 6 مرحله ای که دستگاه Ro (اسمز معکوس) دارند. املاح مفید آب را به کلی حذف می کنند در این حالت هم آب بد مزه می شود و هم بی خاصیت.

 

3 عامل فقر املاح

یکی از مهم ترین راه های تأمین املاح بدن از طریق نوشیدن آب است؛ با این روش ما خود را از این موهبت الهی محروم می کنیم و بعدها خود را به فقر املاح لازم آب گرفتار می کنیم.

 

4 آب املاح دار یا قرص مینرال؟

اگر فیلتر مینرال داشته باشد. اصولاً اضافه نمودن مینرال ها مثل آن است که شما به جای خوردن میوه، قرص ویتامین مصرف کنید. [این کار کاملاً از نظر پزشکی غلط است] این با فرضی است که این مینرال ها از بهترین مواد تهیه شده باشند که این گونه نبوده و اضافه شدن این مینرال ها با توجه به عدم کیفیت مناسب آن ها، خطر آفرین نیز هست!

 

5 عدم امکان شستشوی فیلترهای آلوده

با توجه به تجمع باکتری ها در فیلتر RO و همچنین سایر فیلترها و عدم امکان شستشوی آن در زمان های مشخص احتمال میکروبی شدن آب بسیار وجود دارد.

 

6 هزینه تعویض فیلترهای تصفیه آب خانگی

هزینه تعویض فیلترها سالیانه 5 میلیون ریال خواهد بود و این در مقایسه با آبی تضمین شده فاقد توجیه اقتصادی است.

 

7 اشغال فضای محیط

اشغال فضایی از آشپزخانه و نا کار آمد شدن بخشی از کابینت.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “چرا فیلترهای تصفیه آب خانگی، نه!”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *