راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

مطالب عمومی مقالات
1399.02.01
آب ماده ای بسیار ضروری برای بدن ماست اما نوشیدن آبی که پر از مواد شیمیایی و آلاینده های دیگر […]
راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی و رومیزی

آب ماده ای بسیار ضروری برای بدن ماست اما نوشیدن آبی که پر از مواد شیمیایی و آلاینده های دیگر باشد نه تنها هیچ سودی ندارد بلکه آسیب های زیادی هم به بدن وارد می کند. مواردی از قبیل زندگی در برخی نقاط که دسترسی به آب شرب خوب نیست، کاهش بارندگی و افزایش آلاینده ها سبب شده اند که بسیاری از ما برای تأمین آب شرب مصرفی به فکر استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بیافتیم. انتخاب یک دستگاه تصفیه آب با کیفیت ساده ترین راه حل پیش روی ماست. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله همه اطلاعات مورد نیاز برای راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی را در اختیارتان قرار بدهیم.

چرا باید دستگاه آب خانگی بخریم؟

امروزه در انواع توصیه های پزشکی، ورزشی، زیبایی و سلامت نوشیدن آب زیاد اولین رکن به حساب می آید. از آنجایی که خوردن آب زیاد در طول روز می تواند روی کیفیت تمام بخش های زندگی اثر گذار باشد، باید آب سالم بنوشیم. وجود ناخالصی ها در آب برخی مناطق ما را ترغیب به خرید آب آشامیدنی می کند. اما خرید مداوم آب آشامیدنی کار درستی است؟

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی

در پاسخ باید بگوییم که خوردن مداوم آب معدنی به هیچ عنوان توصیه نمی شود اما آب آشامیدنی معمولی که سلامت باشد ضرری ندارد. نکته اینجاست که خوشبختانه کشور ما جزو کشور هایی است که دسترسی به آب شرب به خوبی در آن وجود دارد و نیاز به صرف هزینه برای خرید دائمی آب آشامیدنی نداریم. پس بهترین راه حل تهیه یک دستگاه تصفیه آب خانگی است که به راحتی بتوانیم آب لوله کشی منزل را تصفیه کنیم.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

زمانی که برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی به بازار می رویم مانند هر محصول دیگری با انبوهی از برند ها و اشکال مختلف دستگاه تصفیه آب مواجه می شویم و نمی دانیم که کدام یک را باید انتخاب کنیم. اولین و مهم ترین نکته این است که نیاز و هدفمان را باید از خرید دستگاه تصفیه آب بدانیم و سپس اقدام به خرید کنیم. انواع دستگاه های تصفیه آب های خانگی که قابل استفاده در منزل شخصی و ساختمان هستند، شامل موارد زیر می شوند.

  • دستگاه تصفیه آب خانگی الترافیلتراسیون UF بدون پمپ و مخزن
  • دستگاه تصفیه آب خانگی اشعه ماورا بنفش لامپ UV
  • دستگاه تصفیه آب خانگی ورودی ساختمان
  • دستگاه تصفیه آب خانگی به روش اسمز معکوس RO Reverse Osmosis System

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

مهم ترین نکات برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

اولین نکته برای خرید یک دستگاه تصفیه آب مناسب این است که نیاز خود را مشخص کنیم. مشخص کردن میزان نیاز به تصفیه و فضایی در دسترس مواردی هستند که می توانند در نتیجه نهایی خرید موثر واقع شوند. به عنوان مثال گاهی اوقات صرفا خرید چند گالن آب آشامیدنی 19 لیتری با یک پمپ دستی کفایت می کند. گاهی اوقات هم دستگاه های بدون پمپ و مخزن برای تصفیه آب جوابگو نیستند و حتما نیاز است  اسمز معکوس خریداری کنیم.

بهتر است ابتدا روی یک کاغذ برای خودتان مشخص کنید که هدفتان از خرید این دستگاه، تصفیه آب با چه کیفیتی است. آیا پایین آمدن سختی آب برایان اهمیت دارد، آیا می خواهید با این دستگاه از رسوب و نیترات جلوگیری کنید یا موارد دیگر. حالا بودجه خود را مشخص کنید، فضایی که در اختیار دارید را بسنجید و راهی بازار شوید.

بهترین برند دستگاه تصفیه آب در خانه کدام است؟

بعد از مشخص کردن نیازی که از خرید دستگاه تصفیه آب دارید، وارد بازار می شوید و حال نمی دانید که از میان برند های مختلف موجود در بازار کدام را انتخاب کنید. برند های زیادی از جمله ایرانی، تایوانی، چینی و آمریکایی وجود دارند. اما توصیه ما به شما این است که سعی کنید از کیفیت و اصل بودن دستگاهی که خریداری می کنید مطمئن شوید و چندان خود را درگیر اسم برند نکنید.

فواید آب آشامیدنی تصفیه شده برای بدن

یکی از راه های تشخیص تقلبی نبودن دستگاه این است که باید برند تمامی قطعات آن از جمله پمپ، بدنه، ترانس و… باید یکی باشند و هر کدام متعلق به یک برند نباشند. روش بعدی آن است که برند مورد نظر را در اینترنت جستجو کنید و اگر وبسایت رسمی از این کمپانی پیدا کردید، می توانید از تقلبی نبودن آن مطمئن شوید. در غیر این صورت باید به شما بگوییم که خرید یک بطری آب آشامیدنی کوچک قطعا برایتان به صرفه تر خواهد بود.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی بهتر است یا دستگاه تصفیه آب رومیزی؟

یکی از رایج ترین سوالات در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب این است که مدل زیر سینکی بهتر است یا روی میزی. حقیقت این است که این دو مدل هیچ برتری خاصی در فرآیند تصفیه آب نسبت به یکدیگر ندارند و هر دو مدل قدرت تصفیه یکسانی دارند. مدل دستگاه تصفیه آب رومیزی معمولا قیمت بالاتر و قطعات منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال استفاده از هر فیلتری برای آن ها امکان پذیر نیست. شما می توانید با توجه به وسعت فضایی که در دسترس دارید هر کدام از این مدل ها را برای خود انتخاب کنید.

دستگاه تصفیه آب رومیزی

ترفندی برای جایگزین کردن خرید دستگاه تصفیه آب

فراموش نکنید که اگر هدف شما از خرید دستگاه تصفیه آب خانگی و مدل رومیزی استفاده در مراسم های خاص، شرکت های کوچک و یا نیاز های غیر دائمی است، ما برای شما پیشنهاد بهتری داریم. پیشنهاد شرکت تولید آب آشامیدنی سورپرایز به شما این است که با خرید گالن های بزرگ آب آشامیدنی به همراه پمپ دستی آب معدنی هزینه های خود را به حداقل برسانید و نیاز خود را به بهترین شکل ممکن بر طرف کنید. اگر برای تهیه هر یک از محصولات نیاز به راهنمایی های بیشتر دارید می توانید با شماره تلفن 021-22876784 تماس حاصل فرمایید.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “راهنمای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *