تفاوت آب معدنی و تصفیه شده با آب لوله کشی چیست؟

مطالب عمومی مقالات
1399.02.10
خوشبختانه امروزه آب های شیرین شده و قابل آشامیدن در دسترس بیشتر مردم جهان قرار دارد. آب های آشامیدنی و […]
تفاوت آب آشامیدنی و معدنی در چیست

خوشبختانه امروزه آب های شیرین شده و قابل آشامیدن در دسترس بیشتر مردم جهان قرار دارد. آب های آشامیدنی و قابل شرب خودشان به سه دسته تقسیم می شوند که شامل آب معدنی و طبیعی، آب های تصفیه شده آشامیدنی و آب معمولی لوله کشی هستند که اصطلاحا به آن ها آب شیر می گوییم. در این مقاله قرار است به بررسی تفاوت آب معدنی و تصفیه شده با آب لوله کشی بپردازیم. اگر یکی از دغدغه های شما خرید دستگاه تصفیه آب خانگی یا نوشیدن آب معدنی به جای آب شیر است، حتما در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

علت گرایش مردم به خوردن آب معدنی چیست؟

بدلیل مشکلات مختلف در سال های اخیر و پیروی از یک الگوی قدیمی به کیفیت آب لوله کشی شهری، یک حس بی اعتمادی ایجاد شده است. این تفکر باعث شده تا اکثر شهروندان خرید آب آشامیدنی را ترجیح بدهند. با وجود آنکه سالانه در کشورمان سازمان بهداشت آب اقدام به تهیه گزارش و نمونه برداری از آب های شهری می کند و در اکثر موارد گزارش مثبتی از کیفیت آب شرب شهروندان تهرانی و دیگر شهرها ارائه می دهد، ولی با این وجود تقاضا برای خرید آب های تصفیه شده موجود در بطری های پلاستیکی روز به روز افزایش می یابد.

آب معدنی بهتر است یا دستگاه تصفیه آب خانگی

علاوه بر ترجیح مردم به خرید آب های تصفیه شده به دلیل توصیه هایی که در مورد خواص نوشیدن آب های معدنی وجود دارد، تمایل آن ها به مصرف آب خالص معدنی هم وجود دارد. اما آیا نوشیدن آب معدنی کار درستی است؟ و چقدر می توان به آب های لوله کشی اطمینان کرد؟

نوشیدن آب معدنی چقدر برای انسان مفید است؟

آب معدنی از آب چشمه های طبیعی بدست می آید و مستقیما از چشمه داخل بطری های پلاستیکی پر می شوند. گاهی ممکن است این آب ها دارای مقادیر کمی ناخالصی باشند که با استفاده از فیلترها و عبور از اشعه ماوراء بنفش، ضدعفونی و میکروب زدایی می شوند. آب های معدنی تا جای ممکن تغییری در ساختارشان وجود ندارد و فقط به دلیل عبور از برخی فیلتر ها کمی از لحاظ طعم، مزه و بو بهبود پیدا می کنند.

بدلیل وجود منابع غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، منگنز و … به آن آب معدنی گفته می شود. رسیدن این املاح برای بدن مفید است اما مصرف دائمی آن می تواند رسوب املاح در بدن و بیماری های نظیر سنگ کلیه را به همراه داشته باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که به جای خرید آب معدنی با خرید آب لاکچری کوچک که تصفیه شده است علاوه بر ظاهر زیبای بسته بندی آن از سلامتی خود اطمینان حاصل کنید.

کدام آب برای نوشیدن بهتر است

آب لوله کشی خانه ها چگونه تهیه میشود؟

در اکثر شهرهای ایران خصوصا شهرهای بزرگ کیفیت آب لوله کشی شهری نسبت به سایر نقاط بهتر است. اما نه تنها در برخی از شهرها بلکه در همین تهران، اصفهان، مشهد و حاشیه های اطراف آن نیز شاهد عبور آب های کدر و ناسالم از لوله کشی های شهری هستیم. به همین دلیل بسیاری از شهروندان ممکن است در خطر بیماری های ناشی از مصرف آب آلوده قرار بگیرند. در این مواقع افراد دو راه دارند؛ یا می توانند با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی خیال خود را از بابت سلامت آب مصرفی راحت کنند و یا اینکه با خرید آب آشامیدنی گالنی از آب های تصفیه شده استفاده کنند.

در مناطق فاقد آب های سالم آب معدنی بهتر است یا آب آشامیدنی؟

بسیاری از افراد که به آب های تصفیه شهری دسترسی ندارند به دلایل مختلف نمی خواهند که از دستگاه های تصفیه آب خانگی استفاده کنند. در این زمان است که آن ها به خرید آب های تصفیه شده روی می آورند؟ اما سوال مهم اینجاست که آب باید آب آشامیدنی تهیه کنند یا آب معدنی؟ در واقع تفاوت این دو نوع آب های بسته بندی شده در چیست؟

آب آشامیدنی به آبی گفته می شود که یا از طریق آب چاه و یا تصفیه کردن آب لوله کشی و منابع آب موجود در طبیعت به دست می آید که در مراحل مختلف به صورت جدی تصفیه می شود. این آب ها با استفاده از فیلترهای مختلف، دستگاه های تصفیه آب صنعتی و طی مراحل متعدد تصفیه شده و به آب مناسب برای نوشیدن تبدیل می شوند. پس از بسته بندی برای توزیع وارد بازار می شوند که به آن آب آشامیدنی تصفیه شده می گویند.

فرق بین آب معدنی با آب آشامیدنی

تفاوت آب معدنی با آب آشامیدنی در چیست؟

آب های آشامیدنی تصفیه شده به دلیل مراحل پاکسازی که رویشان انجام می شود به اندازه آب های معدنی دارای املاح نیستند پس با آب معدنی تفاوت دارند. توصیه متخصصین به افرادی که دسترسی به آب های تصفیه شده ندارند، استفاده دائم از آب آشامیدنی و به ندرت استفاده از آب های معدنی است. به دلیل هزینه بالا و املاح زیادی که در آب های معدنی وجود دارد نوشیدن آن به صورت روزانه توصیه نمی شود.

بهترین مارک آب معدنی و آشامیدنی کدام است؟

در میان انواع مختلف آب های معدنی و آشامیدنی بهترین کیفیت را آب هایی دارند که غلظت نیترات و نیتریت پایینی داشته باشند. آب های آشامیدنی سورپرایز در بسته بندی ها و حجم های مختلف با کیفیت ترین آب های تصفیه شده را برای مصارف شخصی، روزانه، همایش ها و دیگر موارد ارائه می کند. این شرکت علاوه بر تولید آب های معدنی لوازم جانبی مانند پمپ دستی آب معدنی برای آب های گالنی را در اختیرا مصرف کنندگان خود قرار می دهند.

پمپ دستی گالن آب معدنی

شما نیز می توانید برای ثبت سفارشات خود و یا هر گونه سوال دیگر با شماره تلفن 22876784-021 تماس حاصل فرمایید.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تفاوت آب معدنی و تصفیه شده با آب لوله کشی چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *