بهترین آب برای درمان سنگ کلیه چیست؟

مضرات آب
1399.04.15
سنگ کلیه زمانی رخ می دهد که مواد معدنی، نمک و اگزالات کلسیم در کلیه ها کریستال شده و رسوبات […]
سنگ کلیه یکی ار عوارض ننوشیدن آب

سنگ کلیه زمانی رخ می دهد که مواد معدنی، نمک و اگزالات کلسیم در کلیه ها کریستال شده و رسوبات سختی را ایجاد می کند. حرکت و عبور سنگ کلیه غالبا با درد همراه است. به طور معمول درد از ناحیه پهلو و یا کمر، دقیقا در زیر دنده ها شروع می شود و به سمت ناحیه تحتانی شکم و یا لگن حرکت می کند. در این مقاله می خواهیم به بررسی درمان سنگ کلیه با بهترین نوشیدنی دنیا بپردازیم. اگر شما هم از درد سنگ کلیه رنج می برید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

آب آشامیدنی، ساده ترین روش برای مبارزه با سنگ کلیه

ساده ترین روش برای درمان سنگ کلیه، مصرف روزانه بیش از هشت لیوان آب آشامیدنی است. نوشابه، شربت و آب میوه های صنعتی شکر بسیار زیاد، ویتامین و املاح معدنی بسیار کمی دارند. به عبارت دیگر مقدار انرژی بالایی دارند و درعین حال، به ندرت حاوی مواد مغذی هستند. چای و قهوه نیز می توانند تامین کننده بخشی از مایعات بدن باشند اما کافئین موجود در آن ها ادرار آور است و احتمال کاهش آب بدن وجود دارد. بنابراین آب، بهترین نوشیدنی برای پیشگیری از کمبود آب است. بهترین راه برای سرعت بخشیدن به روند دفع سنگ کلیه، نوشیدن آب زیاد است. مایعات زیاد، موجب افزایش ادرار می شود و به حرکت سنگ در مسیر خروجی کمک می کند.

نوشیدن آب معدنی بهترین راه برای کاهش درد سنگ کلیه

آیا آب معدنی برای دفع سنگ کلیه مفید است؟

آب های معدنی که توسط شرکت ها استرلیزه و ضد عفونی می شوند، طعم و مزه بهتری نسبت به آب لوله کشی دارند. در فرآیند حمل و نقل آب معدنی، میکروبی وارد آب نمی شود و حمل و نقل آن آسان است. برای ضد عفونی نمودن آب‌‌ های معدنی، تمامی استاندارد ها رعایت می شود. از اشعه مادون قرمز و فیلتراسیون برای ضد عفونی آب های معدنی استفاده می کنند. با این روش میکروب های موجود در آب از بین می رود. به یاد داشته باشید نوشیدن آب به دفع سنگ کلیه شما کمک شایانی خواهد کرد.

با توجه به این که سنگ کلیه از املاح زیاد و رسوبات در کلیه و مثانه به وجود می آید نوشیدن آب معدنی را توصیه می کنیم. آب های معدنی عاری از هر گونه میکروب هستند. اما برای انتخاب آب معدنی عرضه شده، به لیست آنالیز مندرج بر روی شیشه ها توجه کنید، همچنین به تاریخ تولید و انقضا تاریخ مصرف دقت نمایید. به صورت برای کسانی که با سنگ کلیه درگیر هستند، نوشیدن آب معدنی در هر شرایطی توصیه می شود. حتی در صورتی که قرار است مدت زمان طولانی در سفر باشید و احتمال دسترسی به آب معدنی کم است، آب آشامیدنی به میزان لازم تهیه کنید و در ماشین همراه خود داشته باشید. در حال حاضر حتی شاهد فروش آب معدنی 19 لیتری به صورت مجازی نیز هستیم. پس این نکته را به یاد داشته باشید که برای درمان سنگ کلیه، بدون هیچ بهانه ای در هر شرایط و مکانی، به دنبال آب معدنی باشید.

درمان فوری سنگ کلیه، با ترکیب آب و گیاهان سنگ شکن

برگ میوه توت فرنگی نیز به درمان سنگ کلیه کمک می کند. افرادی که به سنگ کلیه مبتلا هستند، 20 گرم از برگ توت فرنگی را با آب آشامیدنی نیم لیتری به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشانند. محلول به دست آمده را هر 5 ساعت یک بار بنوشند.

گالن های 19 لیتری آب معدنی

همچنین می توانید دانه خرمالوی بو داده شده را آسیاب کنید و یک قاشق چای خوری از پودر آن را در یک لیوان آب جوش به مدت بیست دقیقه دم کنید. نوشیدن دم کرده دانه خرمالو را به مدت سه روز برای رفع سنگ کلیه توصیه می کنیم.

برگ پنیرک خاصیت نرم کننده دارد و برای درمان گلودرد و سرفه کاربرد دارد. پنیرک را می توان برای از بین بردن سنگ کلیه هم استفاده کرد. افرادی که سنگ کلیه دارند، باید 100 گرم از برگ پنیرک را در یک و نیم لیتر آب بجوشانند و بعد از 2 تا 3 دقیقه جوشیدن، آن را صاف کنند و در یک لیوان بریزند. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به این نوشیدنی توصیه می شود، پنیرک را باید قبل از خوردن هر وعده غذایی بنوشید.

بهترین راه برای پیشگیری از بیماری سنگ کلیه چیست؟

بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه، نوشیدن مایعات کافی در طی روز است. اکثر مردم باید روزانه بین 8 تا 12 لیوان مایعات ترجیحا آب تصفیه شده و تمیز بنوشند. نوشیدن آب تصفیه شده و تمیز که توسط دستگاه های تصفیه خانگی تولید می شود یکی از راه های جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه است.

بسته بندی و قوطی با کیفیت محصولات آب های معدنی نیز از مواردی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. اگر در مترو و اتوبوس احساس تشنگی کردید یعنی بدن شما در وضعیت خطرناک قرار گرفته است پس سریعا خود را به نزدیک ترین باجه خرید اغذیه برسانید. قبل از خرید حتما به مارک آب معدنی توجه کنید و بطری آب معمولی و یا آب لاکچری کوچک خریداری کنید. تشنگی زیاد یکی ازعوامل شروع بیماری کلیوی و سنگ کلیه است. همچنین سرکه سیب، عسل و آب ولرم هم از مواردی است که از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می کند. نوشیدن ترکیب آب و عسل به همراه سرکه سیب را به دفعات در طول روز توصیه می کنیم.

سرکه سیب، عسل و آب ولرم راهکار مناسب برای دفع سنگ کلیه

برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه، هر روز صبح یک لیوان آب کرفس بنوشید. نوشیدن چای خانگی که با دانه های کرفس تهیه می شود، به درمان سنگ کلیه (که از انباشت اسید اوریک ایجاد می شود) کمک می کند. خوردن هندوانه به طور مرتب، برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه بسیار موثر است. همچنین می توانید از چای دانه های هندوانه استفاده کنید.

آب میوه هندوانه موثر در دفع سنگ کلیه

نوشیدنی مفید برای دفع سنگ کلیه چیست؟

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم نوشیدن آب در پیشگیری سنگ کلیه بسیار موثر است. در صورت نبود آب لوله کشی می توانید آب معدنی را جایگزین کنید. با توجه به افزایش سطح آگاهی عمومی، اطلاع از اعتبار برندهای متفاوت با یک جستجوی ساده در فضای وب مشخص است. آب معدنی های سورپرایز به‌ عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید آب معدنی طبیعی است. در پایان می توانید برای ثبت سفارش های خود با شماره تلفن ۰۲۱۲۲۸۷۶۷۸۴ تماس حاصل فرمایید.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “بهترین آب برای درمان سنگ کلیه چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *