آیا آب معدنی سرطان زاست؟ یک باور غلط درباره آب معدنی

مطالب عمومی مقالات
1399.01.30
چند سال پیش به دنبال پخش اخبار غیرموثق شایعه سرطان زا بودن آب معدنی مطرح شد. با گذشت زمان طولانی […]
آیا آب معدنی سرطان زاست

چند سال پیش به دنبال پخش اخبار غیرموثق شایعه سرطان زا بودن آب معدنی مطرح شد. با گذشت زمان طولانی هنوز هم بسیاری باور دارند آب معدنی سرطان زا است. در این مقاله قصد داریم برای همیشه به سوال آیا آب معدنی سرطان زا است پاسخ دهیم. به شما اطمینان می دهیم با خواندن این مقاله از این پس بدون نگرانی آب معدنی مصرف می کنید. در ادامه مقاله همراه سورپرایز باشید.

شایعه آب معدنی سرطان زا از کجا شکل گرفت؟

چند سال پیش به دنبال اخباری درباره اضافه کردن مواد غیرمجاز به آب معدنی ها منتشر شد. این اخبار حاکی از این بود که به آب معدنی مواد افزودنی اضافه می شود. گرچه همان سال این خبر از سوی کارشناسان بهداشت و تغذیه تکذیب شد. اما همچنان برخی با باور غلط قدیمی زندگی می کنند و کمتر به سراغ خرید آب معدنی می روند.

آب معدنی سرطان زا نیست

چرا آب معدنی نمی تواند سرطان زا باشد؟

به آب معدنی هیچگونه  مواد نگهدارنده ای اضافه نمی شود. در حقیقت محور اصلی خبر پخش شده اضافه کردن فلوراید به آب بود. در حالی که در هیچ کدام از شرکت های تولید کننده آب معدنی در سراسر دنیا فلوراید به آب معدنی اضافه نمی شود. آب معدنی در حقیقت سالم ترین آب آشامیدنی است. آب معدنی همیشه از چندین فیلتر مختلف عبور می کند. این تصفیه کمک می کند تا تمامی میکروب ها و باکتری های مضر آب از بین بروند.

آیا هیچ نوع ماده افزودنی به آب معدنی اضافه نمی شود؟

همه شرکت های تولید کننده آب معدنی پروتکل های بهداشتی خود را دارند. تمام موارد افزودنی به آب معدنی روی بطری نوشته می شود. به جز این مواد هیچ مواد دیگری به آب معدنی اضافه نمی شود. بنابراین مواد نگهدارنده سرطان زا به هیچ وجه به آب معدنی اضافه نمی شودند. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با محصولات متنوع سورپرایز به صفحه پمپ دستی آب معدنی مراجعه بفرمایید.

شایعه آب معدنی سرطان زا

نظارت سازمان غذا و دارو، با خیال راحت آب معدنی مصرف کنیم

یکی دیگر از دلایلی که شایعه سرطانی بودن آب معدنی را رد می کند، نظارت سازمان غذا و دارو است. تمامی آب های معدنی به تایید سازمان غذا و دارو می رسند. این سازمان برای تایید مواد خوراکی و آشامیدنی، آن ها را چندین بار در آزمایشگاه های مجهز مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین مهر تایید سازمان غذا و دارو گواهی بر سالم بودن انواع آب معدنی است. پیشنهاد می کنیم برای خرید آب به صفحه آب لاکچری کوچک مراجعه بفرمایید.

7 دلیل برای تاثیر مصرف آب بر سلامتی بدن

پس از بررسی سلامتی آب های آشامیدنی ، می خواهیم نگاهی به فواید مصرف آب داشته باشیم. بدن انسان از 60 تا 70 درصد آب تشکیل شده است. در حقیقت بدون آب کافی بدن نمی تواند به فعالیت خود ادامه دهد. به همین دلیل مصرف آب کافی برای سلامتی بدن ضروری است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با محصولات متنوع سورپرایز به صفحه آب آشامیدنی نیم لیتری مراجعه بفرمایید.

تاثیر نوشیدن آب بر بدن

1- پوستی شفاف و سالم با مصرف آب کافی

آب در سلامتی پوست نقش اساسی دارد. مصرف کافی آب باعث دفع سموم بدن می شود. دفع سموم بدن به داشتنی پوست سالم و شفاف کمک می کند.خطوط زیاد روی پوست و خشک شدن پوست صورت نشانه ای از کم آبی بدن است. نوشیدن آب کافی به آبرسانی کامل پوست کمک می کند. از طرف دیگر مصرف کافی آب به تسریع جریان خون کمک می کند.

2- سلامتی قلب با نوشیدن کافی آب

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی اپیدمیولوژی، احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی برای کسانی که حداقل 5 لیوان آب مصرف می کنند نسبت به کسانی که 2 لیوان آب مصرف می کنند، 40 درصد کاهش می یابد. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای جلوگیری از بیماری های قلبی به میزان کافی آب مصرف کنید.

3- یک روز با انرژی با مصرف کافی آب

کمبود آب در بدن عملکرد عضلات را دچار اختلال می کند. از علائم کمبود آب می توان به سستی و خواب آلودگی اشاره کرد. افرادی که به اندازه کافی آب نمی خورند، در طول روز انرژی خود را از دست می دهند. به همین دلیل برای اینکه انرژی خود را در طول روز حفظ کنیم بهتر است به مقدار کافی آب مصرف کنیم.

تاثیرات مثبت آب بر روی بدن

4- عملکرد بهتر دستگاه گوارش با مصرف کافی آب

یکی از کارهای اصلی آب در بدن کمک به دفع مواد زاید است. مصرف کافی آب به نرم تر شدن روده ها کمک می کند. از طرف دیگر آب به هضم درست غذا نیز کمک می کند. به این ترتیب با مصرف کافی آب می توان از یبوست و سایر بیماری های گوارشی جلوگیری کرد.

5- رفع کمردرد با مصرف آب

یکی از دلایل کمردرد کمبود آب در بین ستون مهره ها است. با مصرف آب بیشتر می توان از کمردرد جلوگیری کرد. همچنین مصرف آب به سلامت سیستم عصبی و نخاعی بدن نیز کمک می کند.

6- آب به کاهش استرس کمک می کند

بیش از 85 درصد حجم مغز از آب تشکیل شده است. در هنگام تشنگی و کاهش آب در سر، حالت استرس و اضطراب را تجربه می کنیم. یکی از دلایلی که در هنگام استرس نوشیدن یک لیوان آب توصیه می شود، همین کمبود آب است. بنابراین توصیه می کنیم همیشه برای کاهش استرس خود آب کافی مصرف کنید.

آیا آب معدنی سرطان زاست

7- مصرف آب منجر خطر بیماری های کلیوی را کاهش می دهد

یکی از فواید مصرف آب کاهش خطر بیماری های کلیوی است. مصرف کافی آب منجر به رقیق شدن نمک و مواد معدنی موجود در ادرار می شود. بنابراین مصرف آب منجر به کاهش خطر تشکیل سنگ کلیه می شود. همچنین مصرف آب به سلامتی مثانه نیز کمک می کند. کارشناسان پیشنهاد می کنند حداقل بین 6 تا 8 لیوان آب مصرف کنیم.

آب معدنی سرطان زا، دروغ بزرگ دردسرساز

در این مقاله به بررسی سرطان زا بودن آب معدنی پرداختیم. همان طور که اشاره کردیم آّب معدنی ها کاملا بهداشتی و با نظارت کارشناسان تولید می شود. همچنین در ادامه مقاله به بررسی فواید مصرف آب پرداخته ایم. مصرف آب کافی می تواند سلامتی بدن را به طول کامل تضمین کند.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیا آب معدنی سرطان زاست؟ یک باور غلط درباره آب معدنی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *