همه چیز درباره آب مورد نیاز حیوانات خانگی

مقالات
1399.05.14
آب مهم ترین ماده برای حیات موجودات زنده است. به همان اندازه که ما انسان ها به این ماده حیاتی […]
بهترین آب برای حیوان خانگی

آب مهم ترین ماده برای حیات موجودات زنده است. به همان اندازه که ما انسان ها به این ماده حیاتی نیاز داریم، حیوانات هم برای ادامه زندگی به آب نیاز دارند. اگر حیوان خانگی دارید، باید توجه کنید که حجم آب مورد نیاز بدن حیوانات با انسان ها متفاوت است. اما همانقدر که به کیفیت و سلامت آب آشامیدنی خود اهمیت می دهید، باید از سلامت آبی که برای نوشیدن در اختیار حیوان خانگی خود می گذارید نیز اطمینان پیدا کنید. در صورتیکه با بایدها و نبایدهای آب آشامیدنی مورد نیاز حیوانات آشنایی ندارید، این مطلب را از دست ندهید.

چرا آلودگی آب آشامیدنی برای سلامت حیوانات خانگی خطرناک است؟

بسیاری از بیماری هایی که به مرور زمان در حیوانات خانگی نمود پیدا می کنند، به دلیل نوشیدن آب آلوده است. این بیماری ها می تواند شامل بیماری های گوارشی باشد یا حتی گاهی باعث به وجود آمدن عفونت های خونی در آن ها شود. به همین دلیل توصیه می شود که از سلامت آب اطمینان حاصل کنید. همچنین اگر حیواناتی مانند سگ و گربه را برای گردش به محیط های بازی مانند پارک ها بردید، اجازه ندهید که از آب جوی یا آب جمع شده در چاله ها بنوشد. چرا که این آب ممکن است حاوی مقداری زیادی باکتری غیرمفید و خطرناک باشد.

تاثیر آب آلوده در بدن حیوانات خانگی

میزان سختی آب، یک شمشیر دو لبه برای سلامت حیوانات

آب آشامیدنی معمولا دارای منیزیم و کلسیم است. کلسیم و منیزیم به طور طبیعی برای سلامت حیوان ضرری ندارد. اما این موضوع از آنجایی به یک خطر تبدیل می شود، که رژیم غذایی حیوان خانگی شما دارای مقداری کافی از این مواد معدنی باشد. به همین دلیل ممکن است کلسیم و منیزیم موجود در آب مانند یک زنگ خطر برای سلامت او به حساب بیاید. این خطرات می تواند شامل ایجاد مشکل در گوارش باشد و حتی در مواردی به انسداد ادرار منجر شود.

برای جلوگیری از این اتفاق، سختی آب را اندازه بگیرید. اگر میزان سختی، بالاتر از حد معمول و مورد انظارتان بود، می توانید به نسبت معینی از آب های آشامیدنی که شرکت پخش آب معدنی توزیع می کند، برای این موجودات دوست داشتنی استفاده کنید.

آب شهری برای حیوان خانگی مفید است یا مضر؟

آب آشامیدنی شهری بعد از آب معدنی تک نفره، یکی از استانداردترین و با کیفیت ترین آب هایی است که برای آشامیدن در دسترس است. با این حال میزان سلامت و سختی آب در هر شهر با دیگری متفاوت است. چراکه املاح معدنی موجود در آب به شرایط آب و هوایی و محیط زیست در هر منطقه نیز وابسته است و به همین دلیل در شهرهای مختلف احساس می کنید که طعم آب کمی با شهر خودتان تفاوت دارد. نوشیدن مداوم آب شهری با املاح زیاد، برای حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه در طول زمان مشکل ساز است. با این حال برای حل این مشکل راه حل هایی هم وجود دارد.

گرفتن سختی آب با روش های ساده

برای گرفتن سختی آب و به اصطلاح نرم کردن آن، دستگاههای بزرگ و صنعتی وجود دارند که در صنایع مختلف و با توجه به نیاز از آن استفاده می شود. اما به نظر می رسد که تصفیه آب با استفاده از سنگ نمک، نمک تبخیر شده و نمک خورشیدی یکی از ساده ترین راه حل های خانگی برای گرفتن سختی آب است. با این حال ممکن است سیستم بدن حیوانات مختلف با هم تفاوت هایی داشته باشد. بنابراین بدون مشورت با دامپزشک از این روش استفاده نکنید.

مزایا و معایب آب لوله کشی شهری برای حیوانات

آیا آب معدنی جایگزین مناسب آب شهری است؟

تفاوت آب معدنی با آب شرب شهری، استانداردسازی املاح و میزان ph آب است. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور می کنند استفاده از آب معدنی برای حیوانات مناسب تر است. آب معدنی می تواند یک نوشیدنی سالم باشد، اما به دلیل بعضی از مواد افزودنی، استفاده از آن به مدت طولانی برای حیوان خانگی مناسب نیست و می تواند سلامت این موجود را به خطر بیندازد. برای اینکه تعادل را برقرار کنید، یک آب معدنی پر حجم را کنار بگذارید و هرازگاهی به وسیله پمپ دستی آب، ظرف را پر کنید.

مزیت های آب معدنی برای حیوانات خانگی

از بین بردن املاح مضر با جوشاندن آب یک افسانه است!

یکی از باورهای رایجی که درباره ضدعفونی کردن آب وجود دارد، جوشاندن آب است. این باور تا سال های گذشته آنقدر پرطرفدار بود که حتی آب آشامیدنی روزمره ای که در خانه استفاده می شد نیز به آب جوشانده محدود شده بود.

اما این روزها مشخص شده که جوشاندن آب باعث حرکت سریع مولکول ها می شود و در نهایت تنها ماده باقیمانده در آبی که مدام جوشیده، املاح غیر مفید و نیترات ها هستند. به همین دلیل اگر می خواهید از این آب برای حیوان خانگی خود استفاده کنید، تنها یک بار آن را در یک ظرف خاص بجوشانید. برای از بین بردن املاح اضافی، خرید یک دستگاه تصفیه آب نیز می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

اهمیت ظرف آب حیوانات خانگی، جنس ظرف و نظافت آن را جدی بگیرید

جنس ظرف آب حیوانات بیش از آنچه که تصور کنید در سلامت آب اثرگذار است. برای مثال ظروفی با رنگ های شیمیایی می تواند باعث ایجاد بیماری های باکتریایی در حیوانات باشد. برای جلوگیری از این خطر، ظروفی را انتخاب کنید که کیفیت بالایی دارند و جنس آن ها قابل شستشو و ضد میکروب است.

علاوه بر آن برای شستن این ظروف دقت بسیاری داشته باشید. گاهی مواد شوینده به خوبی از روی ظرف آب پاک نمی شوند و به همین دلیل می تواند باعث غوطه ور شدن مواد شیمیایی در آب باشند. پیشنهاد ما به شما این است که از ظروف مقاوم استفاده کنید تا امکان شستشوی آن در ماشین ظرفشویی وجود داشته باشد. زیرا حرارت موجود در این دستگاه می تواند همه باکتری ها را غیر فعال کند. تنها به این موضوع توجه کنید که ظروف حیوانات خانگی را با ظرف های خودتان در یک زمان در ماشین قرار ندهید.

اگر این عامل کوچک را به خوبی رعایت کنید، بخش زیادی از آلودگی های آب آشامیدنی مورد نیاز حیوانات خانگی شما از بین می رود.

بهترین ظرف آب حیوان خانگی

مشکلات استفاده از آب چاه و چشمه برای سگ های نگهبان

سگ های نگهبان گروهی از سگ ها هستند که این روزها وجود آن ها در خانه های ویلایی و حیاط دار رایج شده است. سلامت این سگ ها به اهمیت و دقت بیشتری نیاز دارد. چرا که این حیوانات اغلب در فضای باز هستند و امکان ورود آلودگی به بدن آن ها وجود دارد. با وجود این آلودگی های محیطی، گاهی صاحبان این سگ ها، از آب چاه و چشمه برای سیراب کردن آن ها استفاده می کنند.

آب چاه و چشمه املاح غیرمفید بسیاری برای حیوانات دارد. اما اگر آب لوله کشی در دسترس نیست، از منابع آب قابل حمل استفاده کنید. برای انتخاب درست می توانید محصولات را با هم مقایسه کنید تا خرید به صرفه تری داشته باشید. برای مثال پرداخت قیمت گالن 20 لیتری آبسردکن بسیار به صرفه تر از تعداد زیادی باکس آب معدنی کوچک خواهد بود.

مشکلات آب چاه و چشمه در بدن حیوانات

خرید آب آشامیدنی سالم، بهترین انتخاب را داشته باشید

انتخاب و خرید آب معدنی، به ظاهر انتخابی ساده است. اما اگر به سلامت خود و حیوانات خانگی تان اهمیت می دهید، بهتر است از یک برند معتبر و استاندارد خرید کنید. سورپرایز یک برند معتبر است که با عرضه آب معدنی استاندارد، توانسته طرفداران بسیاری پیدا کند. برای مشاهده تنوع محصولات و خرید می توانید به فروشگاه آنلاین سورپرایز سر بزنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۶۷۸۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “همه چیز درباره آب مورد نیاز حیوانات خانگی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *