نوشیدن آب ولرم چه فوایدی دارد؟ 5 نکته درباره فواید نوشیدن آب ولرم ناشتا

مقالات نقش آب در سلامت بدن
1399.03.25
همیشه توصیه می شود به صورت روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید چرا که این امر به جلوگیری از […]
فواید نوشیدن روزانه آب ولرم

همیشه توصیه می شود به صورت روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید چرا که این امر به جلوگیری از اثرات منفی کم آبی بدن کمک می کند. اما متاسفانه بسیاری از افراد به این توصیه عمل نمی کنند و فقط نوشیدن آب را به زمان صرف وعده های غذایی موکول می کنند. یکی از بهترین راه های شکل دادن این عادت مفید، مصرف یک تا دو لیوان آب هنگامی است که از خواب بیدار می شوید. زیرا صرف آب به صورت ناشتا به هضم بهتر کمک می کند و به بدن شما کمک می کند تا در هنگام میل کردن صبحانه کالری کمتری دریافت کنید. نوشیدن آب با شکم خالی، مزایای پرشمار دیگری نیز دارد که در این مقاله سورپرایز با آن ها آشنا خواهیم شد.

1.   افزایش سطح انرژی بدن و بهبود عملکرد مغز به کمک مصرف آب

وقتی مغز شما آب کافی دریافت نکند، دچار اختلالات شدیدی خواهید شد. این مسئله به شکل های متفاوتی چون بد خلقی، عدم تمرکز، سردرد شدید و حتی احساس خستگی و اضطراب می تواند بروز پیدا کند. فراتر از این با کاهش آب بدن، عملکرد بدنی کاهش می یابد زیرا شما انرژی کافی برای انجام فعالیت های عادی روزانه خود را در سطح بهینه دریافت نخواهید کرد.

افزایش سطح انرژی با مصرف روزانه آب

هنگامی که صبح زود پس از بیدار شدن از خواب، به عنوان اولین وعده غذایی آب مصرف می کنید، نه تنها اطمینان حاصل می کنید که مغز آب لازم خود را دریافت کرده است بلکه مصرف آب میزان اکسیژن مصرفی را نیز افزایش می دهد که باعث هوشیاری و بیداری بیشتر می شود. همچنین با خرید آب معدنی و مصرف روزانه آن به صورت ناشتا می توانید به کمک املاح مفید موجود در آن، به بهبود سطح انرژی بدن کمک کنید.

2.   با نوشیدن آب صبحگاهی، لاغر شوید

تحقیقات دانشمندان نشان داده نوشیدن آب با معده خالی می تواند به فرایند متابولیسم بدن کمک کند. وقتی نرخ سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند به معنای بهبود سیستم گوارش است. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، نوشیدن آب به صورت ناشتا می تواند باعث افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی در طول روز شود. همچنین مصرف روزانه آب، سموم و سلول های چربی را از بین خواهد برد. شما می توانید با تهیه گالن آب معدنی سورپرایز، علاوه بر داشتن آبی تازه برای مدت زمانی طولانی، سلامت و کیفیت آب مصرفی خود را نیز تضمین کنید.

3.   داشتن پوستی شفاف با مصرف روزانه آب

وقتی بدن انسان با کمبود آب روبرو می شود، غلظت خون افزایش پیدا می کند و اندام های شما آب مورد نیاز خود را از سطح پوست بدن دریافت خواهند کرد. با گذشت زمان، این فرایند می تواند تمام رطوبت پوست شما را از بین ببرد و باعث شکل گیری چین و چروک در سطح آن شود.

بهبود شرایط پوست با نوشیدن آب

اگر می خواهید در طول روز پوستی شاداب و درخشان داشته باشید، لازم نیست برای شروع حجم زیادی آب مصرف کنید. شما می توانید با نوشیدن آب آشامیدنی نیم لیتری پس از بیدار شدن از خواب و قبل از مصرف هر چیز دیگری، تاثیرگذاری مصرف آب بر روی پوست خود را به مرور حس کنید.

4.   کاهش سردرد و درمان یبوست با نوشیدن آب صبحگاهی

برای کسانی که میگرن های شدیدی را در طول روز تجربه می کنند، مصرف آب به کاهش مدت زمان و شدت درد آن ها کمک می کند. این امر در درجه اول به خاطر این است که مغز شما از آب تشکیل شده و اگر آب کافی نداشته باشد، نمی تواند به درستی کار کند و کمبود آب منجر به سردرد می شود. پیشنهاد می کنیم جهت تهیه آب برای مجالس و مصارف روزانه، به صفحه آب لاکچری کوچک مراجعه کنید.

درمان سردرد با مصرف آب

به علاوه وقتی بدن شما آب کافی ندارد تا برخی از کارکردهای حیاتی بدن مانند حرکات روده را هدایت کند، مشکلاتی مانند یبوست رخ خواهد داد. برای کسانی که از یبوست مزمن رنج می برند، مصرف روزانه آب بهترین توصیه برای کمک به هضم و بهبود این مشکل است.

5.   مصرف روزانه آب، به سلامت کلیه و قلب کمک می کند

با مصرف روزانه آب، به کلیه های خود کمک می کنید تا با سمومی که در طول خواب در بدن ساخته شده اند، مقابله کنند. هنگامی که این سموم دفع می شوند، گردش کلی خون در بدن بهبود می یابد. بدون مصرف آب، بدن شما به اندازه کافی انرژی لازم برای از بین بردن مواد مضر را ندارد. همچنین افزایش میزان مصرف مایعات باعث افزایش حجم ادرار می شود و به رقیق شدن مواد معدنی دفع شده کمک می کند. به این ترتیب خطر تشکیل سنگ های کلیوی نیز رفع خواهد شد.

چطور مصرف روزانه آب را به یک عادت تبدیل کنیم؟

اگر قرار باشد 30 دقیقه تا یک ساعت اول صبح خود را بررسی کنید، به نکات غافلگیر کننده ای دست پیدا خواهید کرد. بیشتر رفتار های ما بعد از بیدار شدن از خواب آگاهانه یا ناخودآگاه خارج از عادات روزانه اتفاق می افتد که برخی از آن ها مثبت و برخی منفی هستند. یکی از بهترین روش ها برای شکل دادن عادات مثبت، پیدا کردن فعالیتی است که هر روز صبح به طور مرتب انجام می دهید و قرار دادن رفتار مورد نظر بلافاصله بعد از انجام آن است.

به عنوان نمونه بسیاری از افراد عادت دارند هر روز صبح بعد از صرف صبحانه مسواک بزنند. اگر پس از مسواک زدن آب بنوشید، به مرور این امر نیز در ذهن شما به یک عادت ثابت روزانه تبدیل خواهد شد و شست و شوی دندان های شما به مصرف آب وابسته می شود. به این ترتیب می توانید از این فعالیت به عنوان نشانه استفاده کنید تا بلافاصله بعد از آن آب بنوشید. در پایان می توانید برای خرید آب آشامیدنی و محصولات مرتبط به بخش فروشگاه سایت سورپرایز مراجعه نمایید. در صورت بروز سوالی با شماره تلفن ۲۲۸۷۶۷۸۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

 

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نوشیدن آب ولرم چه فوایدی دارد؟ 5 نکته درباره فواید نوشیدن آب ولرم ناشتا”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *