رژیم آب درمانی چیست و چطور به کاهش وزن کمک می کند؟

مقالات نقش آب در سلامت بدن
1399.04.01
بسیاری از ما در طول زندگی خود حداقل یک بار به دنبال رژیم هایی ساده برای کاهش وزن در کوتاه […]
رژیم آب درمانی راه حلی برای کم کردن وزن

بسیاری از ما در طول زندگی خود حداقل یک بار به دنبال رژیم هایی ساده برای کاهش وزن در کوتاه ترین زمان ممکن بوده ایم. رژیم آب درمانی یکی از رژیم های لاغری است که این روزها بسیار محبوب شده و نظرات ضد و نقیضی درباره آن وجود دارد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به شما بگوییم آیا رژیم آب برای لاغری موثر است یا نه؟

رژیم آب درمانی چیست؟

با شنیدن نام این رژیم می توانید به راحتی متوجه شوید که مبنای اصلی آن، نوشیدن آب آشامیدنی در شبانه روز است. با این حال هر متخصص تغذیه ای نظر خود را به فرایند رژیم آب وارد کرده و به همین دلیل این روزها انواع رژیم آب درمانی میان مردم رایج است.

نوشیدن 8 لیوان آب راه حلی برای لاغری سریع

رژیم آب درمانی یا روزه آب، روشی برای لاغری سریع با آب

در این روش از رژیم لاغری، آب تنها ماده ای است که مجاز به مصرف آن هستید. شاید کمی عجیب به نظر بیاید، اما در این رژیم، نیازی به محاسبه میزان مصرف کالری روزانه نیست. چراکه شما در حقیقت در یک دوره زمانی مشخص، هیچ کالری از مواد غذایی دریافت نمی کنید و فرایند کاهش وزن تنها با نوشیدن آب صورت می گیرد. مثلا اگر رژیم خود را سه روزه برنامه ریزی کنید، فقط می توانید به مقدار دلخواه و در هر لحظه از شبانه روز آب بنوشید.

اصل تداوم یکی از مهم ترین نکاتی است که در رژیم آب درمانی باید آن را رعایت کنید. برای اینکه رژیم خود را راحت تر پیش ببرید، بهتر است قبل از آغاز دوره، آب خوردن را به یکی از عادت های مستمر و همیشگی تبدیل کنید. برای شروع می توانید هر نمادی از نوشیدن آب را به چشم یک زنگ هشدار ببینید. مثلا هنگام ورزش در باشگاه یا هنگام انتظار در مطب پزشک با دیدن انواع آب سردکن آب آشامیدنی 19 لیتری، یک لیوان آب بنوشید.

رژیم آب و سیب، رژیمی برای آب کردن شکم

در طول زمان و با مشاهده نتایج رژیم آب درمانی در افراد، بسیاری از متخصصان تغذیه، ترکیبات کم کالری را به رژیم دشوار نوشیدن آب وارد کردند. رژیم آب و سیب معروف ترین آن هاست. در این روش تغذیه ای، مجاز به نوشیدن مقدار دلخواه آب و میزان معینی از میوه های کم کالری مانند سیب هستید.

سیب می تواند نقش وعده های غذایی را برای شما ایفا کند. به این ترتیب هم از نظر ذهنی ساده تر از مرحله رژیم عبور می کنید و هم با دریافت کالری، کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت. اولین تاثیر رژیم آب و سیب را می توانید در کوچک شدن ناحیه شکم مشاهده کنید.

رژیم آب و عسل، آب و انگور و آب و خرما از دیگر رژیم های غذایی هستند که می توانند جایگزین روزه آب باشند.

مزیت های کاهش وزن با آب و سیب

مهم ترین مزایای نوشیدن آب در رژیم آب درمانی

فواید نوشیدن آب یک لیست بلند بالا است که بارها آن را شنیده ایم. اما هنگامی که صحبت از روزه آب به میان می آید، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. در این فرایند تنها ماده مصرفی شما آب است. بنابراین بدن ناچار است تقسیم بندی مناسبی برای سوخت و ساز، کالری و انرژی مورد نیاز داشته باشد. با وجود اینکه رژیم آب کمی سخت به نظر می رسد، اما فوایدی هم دارد.

سم زدایی در بدن با رعایت رژیم غذایی

نوشیدن دوره ای آب (مثلا یک دوره پنج روزه) باعث تصفیه کبد می شود. در این فرایند تصفیه، سموم اضافی جمع شده در صفرا بر اثر مصرف غذاهای چرب، از بین می رود. بهترین راه دفع سموم در این روش نوشیدن آب ولرم ناشتا است که می توانید فواید بسیار آن را در وبلاگ سورپرایز بخوانید.

بازسازی سلول های بدن از فواید رژیم آب

سلول های بدن به دلایل مختلف، بعد از مدتی پیر و فرسوده می شوند. مصرف غذاهای چرب و با کلسترول بالا اصلی ترین دلیل فرایند فرسودگی است. رژیم آب درمانی می تواند با ایجاد یک چرخه بهینه سازی، قسمت های فرسوده سلول ها را ترمیم کند.

نوشیدن آب متابولیسم بدن را تنظیم میکند

بازگشت سلامتی بدون مصرف قرص کاهش فشار خون

اگر مشکل فشار خون دارید، پیشنهاد می کنیم که دوره رژیم آب درمانی را طولانی تر در نظر بگیرید. تحقیقات انجام شده نشان می دهد مشکلات ناشی از فشار خون بالا، پس از یک دوره رژیم آب درمانی به شدت کاهش پیدا کرده است.

این فرایند تنها در صورتی اتفاق می افتد که دوره زمانی بلندتری را برای رژیم خود انتخاب کنید و اجازه ندهید که دورهمی ها و جمع های دوستانه یا کاری در رژیم شما اختلال ایجاد کنند. به همین دلیل حتی هنگام حضور در مراسم های رسمی و شلوغ، بطری آب لاکچری کوچک را از روی میز بردارید و آب مورد نیاز بدنتان را تامین کنید.

رژیم آب درمانی چگونه به لاغری سریع کمک می کند؟

نوشیدن آب باعث می شود که چرخه متابولیسم با نظم بیشتری وظایف خود را انجام دهد. در این فرایند سلول ها به درستی و با سرعت مناسبی در بدن به حرکت در می آیند. از طرفی باعث بهبود در کار ریه ها، کلیه ها و روده ها می شود.

هنگامی که فرایندهای متابولیسمی، تنفسی و گوارشی اصلاح می شوند، سرعت سوخت و ساز بلاتر می رود؛ در نتیجه هم انرژی بیشتری دارید و هم کالری بیشتری می سوزانید.

یکی از بهترین راه هایی که به شما در سرعت بخشیدن به رژیم لاغری کمک می کند، پیاده روی هم زمان با رژیم است. دقت کنید که هنگام پیاده روی یک بطری آب آشامیدنی نیم لیتری همراه خود داشته باشید.

لاغری با آب چه خطرهایی دارد؟

حتی زیاده روی در مصرف مایه حیات هم می تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. رژیم آب درمانی اگرچه برای دوره های چند روزه مفید و موثر است، اما انتخاب این روزش برای لاغری ریسک زیادی هم دارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده، افت فشار خون مهم ترین عارضه رژیم آب است. علاوه بر آن نوشیدن بیش از اندازه آب در یک روز، باعث دفع سدیم مفید بدن می شود. فقر سدیم عاملی برای ایجاد اسپاسم عضلات، ایجاد ضربان آشفته در قلب و احساس ضعف و سرگیجه های شدید است.

از طرفی این رژیم برای افرادی که سابقه بیماری های قلبی و کلیوی دارند توصیه نمی شود.

سرگیجه از عوارض رژیم آب درمانی

مهم ترین نکات لاغری با رژیم آب

پیش از تصمیم گیری برای شروع رژیم بهتر است چکاپ کامل از بدن خود داشته باشید. فراموش نکنید که اگر دچار بیماری قبلی هستید، ممکن است با این رژیم صدمه بسیاری به بدن خود وارد کنید. برای شروع رژیم بهتر است دوره زمانی یک روزه را امتحان کنید.

در پایان می توانید برای خرید آب آشامیدنی سالم و باکیفیت و محصولات مرتبط به بخش فروشگاه سایت سورپرایز مراجعه نمایید. برای مشاوره و هماهنگی با شماره تلفن ۲۲۸۷۶۷۸۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رژیم آب درمانی چیست و چطور به کاهش وزن کمک می کند؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *