ایا نوشیدن اب باعث چاقی صورت میشود؟

نقش آب در سلامت بدن
1399.01.10
بسیاری از افراد برای حفظ سلامتی اقدام به گرفتن رژیم های غذایی می کنند. در این بین رژیم های ویژه […]
ایا اب صورت را چاق میکند

بسیاری از افراد برای حفظ سلامتی اقدام به گرفتن رژیم های غذایی می کنند. در این بین رژیم های ویژه ای نیز برای اعضای خاص بدن مانند صورت وجود دارد. افراد سعی می کنند با مصرف مواد غذایی مفید صورت خود را سالم و جوان نگه دارند اما در این میان یک سوال مهم وجود دارد. نقش آب در رژیم غذایی صورت چیست؟ ایا اب صورت را چاق میکند ؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی این سوالات بپردازیم. در ادامه همراه سورپرایز باشید.

آب؛ نه چاق کننده و نه لاغر کننده صورت

کالری آب صفر است. با خرید آب آشامیدنی یا مصرف خانگی آب هیچ کالری وارد بدن نمی شود. به این ترتیب آب به خودی خود در چاقی و لاغری هیچ تاثیری ندارد. این مساله درباره تمامی اعضای بدن صحت دارد. بنابراین مصرف آب نمی تواند کمکی به لاغر شدن یا چاق شدن صورت کند.

چاقی صورت با آب

آیا آب هیچ تاثیری در چاقی صورت ندارد؟

همان طور که گفتیم آب نمی تواند به طور مستقیم باعث چاقی یا لاغری شود. اما به صورت غیرمستقیم در رژیم های غذایی اثرگذار است. از آنجا که چربی به کمک آب دفع می شود، بنابراین نوشیدن آب می تواند روند دفع چربی را آسان تر کند. همچنین آب در کاهش اشتها نیز موثر است. معمولا توصیه می شود پیش از صرف غذا یک یا دو لیوان آب بخوریم. به این ترتیب اشتها برای خوردن غذا کمتر خواهد شد.

آب سرد و گرم نیز تاثیری بر کاهش وزن ندارند

برخی افراد گمان می کنند مصرف آب سرد باعث کاهش وزن می شود. در حقیقت بدن برای برای متعادل کردن دمای آبی که وارد بدن می شود، مقداری کالری مصرف می کند. اما باید به خاطر داشته باشیم که این کالری بسیار ناچیز است. بنابراین مصرف آب سرد یا گرم هم هیچ تاثیری بر روی کاهش یا افزایش وزن نخواهد داشت.

برای داشتن صورتی جوان چه کنیم؟

تا اینجا مشخص شد که مصرف آب تاثیری بر چاقی صورت ندارد. در ادامه می خواهیم نکاتی را برای داشتن صورتی جوان و شاداب بررسی کنیم. از آنجا که پوست صورت در معرض انواع آلودگی ها و اشعه ماوراء بنفش خورشید است باید مراقبت بیشتری از صورت انجام داد.

ایا نوشیدن اب باعث چاقی صورت میشود

1-  بین 6 تا 8 لیوان آب بخورید

اگر چه آب تاثیری بر افزایش وزن صورت ندارد اما پزشکان مصرف 6 تا 8 لیوان آب را توصیه می کنند. آب به گردش خون و اکسیژن رسانی بهتر کمک می کند. از طرف دیگر آب باعث طراوات و جوان ماندن سلول های پوستی می شود. در صورت کمبود آب بدن با پوستی خشک و بسیار شکننده رو به رو خواهیم شد. 6 تا 8 لیوان آب معادل مصرف یک آب آشامیدنی یک و نیم لیتری است. مصرف آب معدنی به دلیل املاح کمتر به سلامتی بیشتر بدن و صورت کمک می کند.

2- مصرف سبزیجات به سلامتی پوست کمک می کند

مصرف مدوام سبزیجات به سلامتی بیشتر پوست کمک می کند. پیشنهاد می کنیم در برنامه غذایی خود حتما سبزیجات را لحاظ کنید. سبزیجات علاوه بر تاثیر مستقیم بر سلامتی پوست باعث عملکرد بهتر دستگاه گوارش نیز می شود. از آنجا که سبزیجات سرشار از فیبر هستند، آبرسانی به سلول های پوستی به بهترین شکل انجام می شود.

تاثیر مصرف سبزیجات بر صورت

3- مصرف میوه پوست را شاداب نگه می دارد

در تمام رژیم های غذایی میوه نقش بسیار مهمی دارد. میوه نیز مانند سبزی سرشار از فیبر است و باعث طراوب بیشتر پوست می شود. معمولا در ماسک های صورت نیز استفاده از پوست میوه هایی مانند خیار توصیه می شود. هویج و خیار از جمله میوه های بسیار مفید برای سلامت پوست صورت است.

4- شیر، پروتئین لازم را به صورت می رساند

شیر یکی از بهترین مواد خوراکی برای تمامی گروه های سنی است. شیر حاوی انواع مواد مغذی مانند انواع ویتامین و پروتئین است. مصرف روزانه یک لیوان شیر می تواند سلامتی پوست را تضمین کند. اگر نگاهی به ماسک های پوست و صورت هم داشته باشیم معمولا شیر یکی از مواد تشکیل دهند این ماسک ها است.

مصرف شیر و سلامتی پوست

5- ورزش مواد زاید را از بدن دفع می کند

همه ما از اهیمت ورزش مطلع هستیم. جالب است بدانید ورزش بر روی سلامتی پوست هم اثر مستقیمی دارد. انجام روزانه پیاده روی یا ورزش های هوازی باعث عرق کردن و دفع مواد زاید و چربی می شود. پیشنهاد می کنیم اگر به فکر سلامتی صورت خود هستید حتما ورزش را در برنامه های خود قرار دهید. همچنین لازم است پس از انجام تمرین های ورزشی به مقدار کافی آب مصرف کنیم. برای خرید انواع بسته بندی های آب معدنی می توانید به صفحه گالن آب آشامیدنی 19 لیتری مراجعه بفرمایید.

6- ماساژ به سلامتی صورت کمک می کند

خواص ماساژ بر کسی پوشیده نیست. ماساژ عضلات صورت نیز می تواند پوست را وادار به تولید کلاژن کند. انواع مختلفی ماساژ برای صورت وجود دارد که انجام دادن آن ها به صورت روزانه پوست را سالم نگه می دارد. برای انجام یک ماساژ ساده می توانید انگشتان سبابه خود را روی برجستگی استخوان های گونه و همراستا با سوارخ بینی قرار دهید. سپس انگشتان خود را در مدت 1 تا 2 دقیقه به صورت دایره های کوچک روی پوستتان حرکت دهید. در هنگام انجام این حرکات باید کاملا آرام و با آرامش انگشتان را بر روی پوست حرکت داد. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با محصولات سورپرایز به صفحه پمپ آب گالن آب معدنی مراجعه بفرمایید.

ایا نوشیدن اب باعث چاقی صورت میشود

7- مصرف مواد غذایی سالم؛ راز داشتن یک صورت شاداب و جوان

به طور کلی بدن ما از مواد غذایی که به آن می رسد، تغذیه می شود. مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی می تواند باعث سلامتی اعضای بدن و حفظ طراوت پوست شود. پیشنهاد می کنیم تا جای ممکن از مصرف غذاهای فست فودی پرهیز کنید. استفاده از غذاهای خانگی در کنار میوه و سبزیجات باعث حفظ طراوت و شادابی پوست می شود.

آب مکمل غذایی تمام رژیم ها است

در این مقاله به بررسی نقش آب در رژیم غذایی پرداختیم. در انتهای مقاله و برای نتیجه گیری باید بگوییم که آب تاثیر مستقیمی بر روی چاقی یا لاغری صورت ندارد. اما مصرف آب در کنار سایر موادغذایی مفید به سلامت پوست کمک می کند. امیدواریم با رعایت نکات گفته شده در مقاله و مصرف کافی آب به سلامت صورت خودمان کمک کنیم.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ایا نوشیدن اب باعث چاقی صورت میشود؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *