آیا دستگاه تصفیه آب نیترات را میگیرد؟

مطالب عمومی مقالات
1399.02.06
استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مواردی است که در سال های اخیر حتی در کشور ما ایران […]
بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مواردی است که در سال های اخیر حتی در کشور ما ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از مهم ترین مشخصه هایی که دستگاه های تصفیه آب را از یکدیگر متمایز می کند قدرتشان در میزان جداسازی آلودگی ها از آب است. بهتر است بدانیم که جدا کردن سختی ها از آب و تصفیه کامل آن کار هر دستگاهی نیست. یکی از مضر ترین مواد آلوده برای بدن وجود نیترات در آب است. به همین دلیل سوال بیشتر خریداران آب شیرین کن های خانگی این است که آیا دستگاه تصفیه آب نیترات را میگیرد یا خیر. در این مقاله قرار است به بررسی وجود نیترات در آب، عوارض آن برای بدن و قدرت دستگاهای خانگی برای حذف نیترات بپردازیم.

نیترات در آب چیست و چقدر برای بدن ضرر دارد؟

نیترات در واقع ترکیب نیتروژن و اکسیژن است که وجود آن در آب می تواند ضررهایی را به همراه داشته باشد. ترکیبات اکسیداسیون نیترات در آب سمی و سرطان زا است و حضور نیتریت در آب های آشامیدنی خطر ابتلا به بیماری کم‌خونی را در کودکان و بزرگسالان به وجود می آورد. حضور نیترات در آب های آشامیدنی به طرق مختلف از جمله کودهای شیمیایی اتفاق می افتد و می تواند آب های شهری را آلوده کند. از جمله عوارض نیترات در بزرگسالان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چطور می‌توان نیترات آب آشامیدنی را کاهش داد
  • مشکلات تیروئید و حتی از کار افتادگی غدد تیروئید
  • عوارض جانبی برای مادران باردار و جنین
  • سرطان معده
  • سرطان مثانه

به دلیل جلوگیری از عوارض ناشی از رسیدن نیترات به بدن، ساده ترین راه حلی که به ذهن ما می رسد خرید آب معدنی و تصفیه شده یا خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی است. اما این روش ها تا چه حد می توانند در از بین بردن ترکیبات نیترات موجود در آب موثر واقع شوند؟

بهترین روش حذف نیترات از آب آشامیدنی کدام است؟

خوشبختانه امروزه تکنولوژی های پیشرفته ای در اختیار بشر قرار گرفته است که یکی از آن ها همین دستگاه تصفیه آب خانگی در انواع مختلف آن است. بله استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی یکی از موثرترین روش ها برای جداسازی نیترات از آب آشامیدنی است. اما آیا هر دستگاه آب شیرین کن خانگی قدرت تصفیه آب از نیترات های موجود در آن را دارد؟

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی نیترات

این سوالی است که در ادامه به بررسی پاسخ آن می پردازیم اما قبل از آن بهتر است بدانید که برخی افراد با توجه میزان مصرف آبی که دارند ترجیح می دهند با خرید انواع آب های آشامیدنی 1 لیتری، آب لاکچری 750 سی سی سورپرایز  یا بطری های نیم لیتری، آب بیشتر و سالم تری را مصرف کنند. پس اگر شما بیشترین زمان روزانه خود را در بیرون از خانه صرف می کنید، می توانید از این روش استفاده کنید.

کدام دستگاه تصفیه آب خانگی نیترات آب را میگیرد؟

سیستم تصفیه آب خانگی RO یا همان دستگاه های اسمز معکوس بروزترین شیوه تصفیه آب آشامیدنی در دنیا محسوب می گردد که قادر به حذف نیترات و آرسنیک است. برند های معتبر و مختلفی در بازار موجودند که به روش اسمز معکوس عمل می کنند و شما می توانید با توجه به بودجه و نیازی که دارید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

ما به کسانی که تنها زندگی می کنند یا به هر دلیلی امکان خرید دستگاه تصفیه آب با روش اسمز معکوس را ندارند پیشنهاد می کنیم پیشنهاد می کنیم انواع گالن آب آشامیدنی 10 لیتری و 19 لیتری سورپرایز را خریداری کنید. علاوه بر اینکه خیالتان از بابت تصفیه بودن آب ها راحت می شود می توانید به راحتی با کمک پمپ دستی مخصوص این گالن ها که تولید شرکت سورپرایز است، از آب تصفیه شده استفاده کنید.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس

دستگاه تصفیه اسمز معکوس چگونه نیترات آب را حذف می کند؟

این روش از طریق عبور آب از داخل یک فیلتر غشایی به نام ممبران صورت می گیرد. این کار باعث می‌ شود تا یون‌ های بزرگتر در داخل ممبران گیر کنند. آهن، سرب و نیترات سه یونی هستند که در داخل ممبران گیر می ‌افتند و از این طریق بیش از 93 درصد از نیترات موجود در آب تصفیه می ‌شود. مقدار نیترات باقی مانده هم با توجه به میزان مجاز دریافت نیترات توسط بدن انسان، بی ضرر بوده و می توانید آب تصفیه خانگی را به راحتی نوش جان کنید.

رابطه بین نیترات، دستگاه تصفیه آب خانگی و سنگ کلیه

شاید در نگاه اول این سه کلمه برای شما بی ربط باشد اما می تواند راه نجات سلامتی تان به حساب بیاید. همه ما می دانیم که رسوب مواد زائد در کلیه باعث ایجاد سنگ کلیه می شود که خوردن آب های تصفیه نشده می تواند عمده ترین دلیل آن باشد. وجود مواد معدنی سنگین و نیترات ها در آب آشامیدنی می تواند به مرور زمان باعث ایجاد توده هایی در کلیه بشود. پس فراموش نکنید با وجود اینکه همه پزشکان توصیه به نوشیدن آب فراوان می کنند، اما نوشیدن آب سالم و تصفیه شده نسبت به میزان آب مصرفی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آب آشامدنی بدون نیترات آیا تصفیه آب ضرر دارد؟

اگر شما در حال حاضر دستگاه تصفیه آب خانگی ندارید بهترین راه حل نوشیدن روزانه 2 الی 3 بطری آب آشامیدنی یک و نیم لیتری تصفیه شده است.

آیا تصفیه آب ضرر دارد؟

در این مقاله متوجه شدیم که تصفیه آب از مواد سنگین و سمی نه تنها ضرری ندارد بلکه نقش مهمی در سلامتی بدن ایفا می کند. در ادامه متوجه شدیم که دستگاه های تصفیه آب خانگی کاربرد های مفیدی دارند اما همه آن ها قابلیت جداسازی مواد سنگین از جمله ترکیبات نیترات را ندارند. پس اگر نمی توانیم دستگاه تصفیه آب مناسب داشته باشیم، بهتر است از آب های آشامیدنی تصفیه شده استفاده کنیم.

نظرات کاربران

لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید

نظرات شما برای ما بسیار سازنده است، خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید و مارا در بهبود ارائه محصول و خدمات یاری فرمائید

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آیا دستگاه تصفیه آب نیترات را میگیرد؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *